KROS Fakturáciu sme vám už viackrát predstavovali. Bezpečná. Dostupná. Spoľahlivá. Ako ju však využívajú podnikatelia pri svojej práci? Prečítajte si, ako uľahčuje prácu živnostníkovi Kristiánovi Kakalejovi.
Začiatok podnikania
Svoje podnikanie som na základe živnostenského oprávnenia začal v roku 2021. Našiel som si prácu ako obchodný zástupca v jednej firme, pre ktorú bolo potrebné práve založenie živnosti. V tom čase som však dostal nápad zamerať sa na viacero menších oblastí, ako napríklad pomocné práce v oblastí lesníctva, stavebníctva a podobne. Časom som od niektorých oblastí upustil, ale pridal som opäť iné. Dodnes mám veľa ďalších myšlienok, kam by som sa chcel posúvať a tak viac-menej svoju živnosť stále rozširujem.
“Myšlienku podnikať som mal v hlave už dávno. Hlavný prínos vidím určite v tom, že viem sám ovplyvniť svoj príjem. Do budúcna mám v pláne s podnikaním pokračovať a založiť spoločnosť. Chcem sa taktiež venovať tomu, čo ma naozaj baví a pomôcť aj druhým, práve vytváraním príležitosti na trhu práce. Chcem, aby aj ostatní mali prácu a mali dobrého šéfa.“
Ako som začal používať KROS Fakturáciu
Už na začiatku bolo pre mňa dôležité nájsť nástroj, kde budem vystavovať faktúry a nezaberie mi to veľa času. Preto som sa spýtal priamo svojej účtovníčky, ktorá spracováva účtovníctvo viacerým živnostníkom. Tá mi hneď odporučila KROS Fakturáciu. Už na základe jej slov ma aplikácia zaujala a zároveň tu bola možnosť vyskúšať ju zadarmo. Aj samotná účtovníčka bola s ňou spokojná na základe svojej vlastnej praxe.
Vytvoril som si registráciu v aplikácii a od začiatku sa mi páčila hlavne jej prehľadnosť, vedel som hneď všetko nájsť. Určitú dobu som ju využíval zadarmo, nakoľko som vystavoval doklady iba pár odberateľom. Tým, že rástlo moje podnikanie, začal som postupne fakturovať viacerým spoločnostiam. Moje nároky sa tak postupne zvyšovali aj na samotnú aplikáciu, preto som si časom zakúpil balík.
Najviac oceňujem dostupnosť a jednoduchosť
Faktúry viem vystavovať naozaj kdekoľvek. Nepotrebujem vždy k tomu notebook, keďže viem vytvoriť faktúry aj v mobile. Vždy sa len prihlásim do aplikácie a doklady mám do pár minút vytvorené. Hlavne ich mám všetky na jednom mieste a keď potrebujem, tak si nájdem doklad aj spätne. K týmto dokladom sa dostane jednoducho aj moja účtovníčka, takže mi takéto starosti úplne odbúdajú.
Chcel som mať jednoduchý nástroj na vystavovanie dokladov, čo určite táto aplikácia spĺňa. Množstvo prídavných funkcií tu beriem ako veľkú výhodu. Hneď ako doklad vystavím, viem ho aj poslať zákazníkovi a nemusím tým pádom doklad stiahnuť a prácne posielať z vlastného e-mailu. Niektorí klienti však chcú doklady papierovo, takže ich priamo z aplikácie viem aj vytlačiť.
Doklady občas vystavujem aj spätne, potrebujem na faktúru uviesť aj text, ktorý nie je povinný, a to všetko mi aplikácia umožňuje. Viem si takto doklady jednoducho prispôsobiť. Tým, že fakturujem rôznym subjektom, tak mi veľmi vyhovuje aj automatické dopĺňanie údajov z registra firiem – jednoducho zadám časť názvu, alebo IČO a všetky údaje odberateľa mi doplní.
S aplikáciou som naozaj spokojný a plánujem ju využívať aj naďalej. Sám som ju už odporučil viacerým známym.