Ak si pôjdete kúpiť kuchynskú linku, vedeli by ste si vybrať zo štandardných katalógových zostáv alebo budete chcieť zostavu na mieru? Určite každému z nás by sa páčilo, aby sadla ako uliata. Ale je to naozaj nevyhnutné? Podobných situácií je v súkromnom, ale aj pracovnom živote mnoho. Každý sme iný. Každý z nás má iné potreby, iné očakávania a iné možnosti na realizáciu. Rovnako to platí aj pri výbere podnikového informačného softvéru.
Ak rozmýšľate nad kúpou ekonomického softvéru, spoločnosť KROS ponúka obe riešenia – krabicový program OMEGA alebo celopodnikový informačný systém ONIX prispôsobený na mieru.
Aké sú medzi nimi rozdiely a podľa čoho si správne vybrať? Prečítajte si, čo si o tom myslí Marek Polic, projektový manažér programu OMEGA.
Marek Polic Svoje skúsenosti získané ako ekonóm v účtovnej firme aplikuje pri práci vo firme KROS. V súčasnosti sa aktívne podieľa na projekte OMEGA a OLYMP ako garant (projektový manažér) týchto programov. Určuje smer programu a prináša nové myšlienky s dôrazom na požiadavky od zákazníkov. |
Pre aké firmy je vhodnejší program OMEGA?
Ide najmä o obchodné firmy bez ohľadu na veľkosť. Pre nenáročné a stredne náročné firmy vie program základné veci – urobiť príjemku, výdajku, fakturáciu či inventúru. Tí náročnejší môžu využiť funkčnosť objednávkového systému, výrobných čísel, skladačiek (montáž). Avšak stále ide o krabicový softvér, kde je flexibilita obmedzená. V praxi to znamená, že nie sú možné úpravy pre každého zákazníka na mieru. Práve naopak, krabicový softvér = do značnej miery sa zákazník musí prispôsobiť softvéru.
A čo výrobné podniky?
Ak ste malá výrobná firma, ktorá v princípe rieši len montáž (skladanie) hotových výrobkov a ich hotový predaj tak áno, program OMEGA to dokáže. Ak ste väčšia výrobná firma, ktorá rieši kalkulácie, zákazky cez roky, zložitejšie toky dokladov, tak určite odporúčam program ONIX.
Ako by si opísal firmu, pre ktorú je ideálny program ONIX?
Všeobecne možno povedať, že je vhodný pre všetkých, ktorým už krabicový softvér nestačí. Či už ide o prispôsobenie toku dokladov v obchodnom cykle, pridanie či premenovanie políčok, ale hlavne celková pomoc s podnikaním. Program OMEGA vie dať hrubé čísla, ako firma na tom je, ale nie odpovede na otázky: „Prečo to tak je?“. Tiež určite pre výrobné a zákazkové firmy, ktorým zákazka trvá viac ako jeden deň. A v neposlednom rade je program ONIX vhodný aj pre veľkoobchodné firmy.
Dĺžka pôsobenia firmy na trhu tiež rozhoduje?
To vôbec.
Môžu si ho kúpiť aj firmy, ktoré momentálne pracujú v programe OMEGA?
Určite áno. Práveže sa stretávame s firmami, ktorým už program OMEGA nestačí. Jednoducho povedané – už z neho vyrástli. Samozrejme KROS zabezpečí komplet podporu pri preklápaní dát.
Ako môže ONIX ERP systém pomôcť vašej firme?
Chcem viac info
Ak si firma kúpi program ONIX, zmení sa zabehnutý systém práce zamestnancov. Ako sa zmení práca účtovníčky, ktorá doteraz pracovala v programe OMEGA?
Záleží od toho, aké moduly v programe OMEGA využívala. Všeobecne možno povedať, že práca s fakturáciou, skladovým hospodárstvom a číselník partnerov sa presunie do programu ONIX. Hoci program ONIX modul pre podvojné účtovníctvo neobsahuje, máme zapracovanú synchronizáciu s „omegáčskou“ Evidenciou účtovných dokladov (tzv. EUD). To znamená, že práca účtovníčky sa nezmení, stále bude využívať OMEGU.
A ak má firma externú účtovníčku?
Tu môžu nastať dva prípady v závislosti od programu, v ktorom spracováva účtovníctvo. Ak by mala program OMEGA, tak je možné prepojenie a synchronizácia s programom ONIX. Čiže by sa doklady automaticky zaevidovali z programu ONIX do programu OMEGA a ona by len skontrolovala ich zaúčtovanie. A samozrejme doúčtovala pokladničné doklady, interné doklady a podobne. Ak by ale používala iný ekonomický softvér ako program OMEGA, účtovné doklady jej bude potrebné fyzicky odovzdať, aby ich vedela zaúčtovať.
Keď už sme pri tom účtovníctve, nechystáte sa zmeniť prívlastok programu OMEGA – „podvojné účtovníctvo“?
Je pravda, že program OMEGA pred 20 rokmi vznikol ako ekonomický softvér na spracovanie podvojného účtovníctva. Avšak už dávno nie je len o podvojnom účtovníctve. Faktom je, že mnohé firmy nevedia, že program OMEGA umožňuje aj spracovanie skladového hospodárstva. A pritom my neustále pracujeme na jeho vylepšeniach – napríklad do poslednej verzie bolo zapracované prepojenie s mobilným skladníkom, ktorý podstatne ušetrí čas.
Tvoja práca zahŕňa neustálu komunikáciu so zákazníkmi. Keď sa s nimi rozprávaš, čo prezentuješ ako 4 NAJ programu OMEGA oproti konkurencii?
-
Vždy sa dá spoľahnúť na aktuálne tlačivá a načas zapracovanú legislatívu.
-
Máme automatiku, ktorá zrýchľuje prácu a s jej využitím ide chybovosť na minimum.
-
Je možné kedykoľvek čokoľvek zmeniť a vymazať (aj po uzávierke DPH).
-
V neposlednom rade podpora zákazníkov prostredníctvom hotline.
Čo považuješ za 4 NAJ programu ONIX oproti programu OMEGA?
-
Spojí všetky bočné evidencie (word, excel a pomocné papieriky), pričom neudržiava iba poriadok vo firme, ale pomáha zlepšovať komunikáciu so zákazníkom a vytvoriť tak lepší a profesionálnejší vzťah.
-
Pomôže zlepšiť podnikanie – je možné sledovať priebeh zákazky v reálnom čase a lepšie vyhodnocovať čo je zlé a prečo (lebo niečo trvá dlho, niečo robím draho, atď.).
-
Veľmi rýchly prístup k požadovaným informáciám pre rozhodovanie (napr. rentabilita, úspešnosť, atď.).
-
A samozrejme variabilita systému, ktorou disponuje oproti krabicovému softvéru.
Na záver ešte stručné porovnanie hlavných rozdielov medzi programami ONIX a OMEGA:
Viac info na: onix@kros.sk a 041/707 10 20 |
Viac info na: omega@kros.sk a 041/707 10 21 |