Menu

Budujte si vzťahy so zákazníkmi

Získať nového zákazníka je v dnešnej dobe niekoľkokrát náročnejšie a drahšie, ako udržať si existujúceho. Reč je o nekonečnom procese, ktorý začína oslovením zákazníka, vzbudením jeho záujmu a v tom najlepšom prípade to končí kúpou. Tomu ale predchádza ešte veľa času a investovaných peňazí. Aj to je jeden z dôvodov, prečo je dôležité mať dlhodobo spokojného zákazníka.

Dokonale poznajte svojho zákazníka

Viete, ktorí zákazníci chodia ku vám pravidelne a ako často u vás nakupujú? Alebo ako dlho trvá zazmluvnenie zákazky a koľko návštev tomu predchádza? Aby ste zvolili správnu marketingovú stratégiu vrátane cenovej politiky, bez týchto informácii sa nezaobídete. K profesionálnemu vystupovaniu patria informácie o tom, kedy ste boli naposledy v kontakte so zákazníkom, aké boli závery zo stretnutia, kedy sa opäť uvidíte, čo bude obsahom budúceho stretnutia a pod. Veď ako by ste sa cítili, keď prídete na obchodné stretnutie a medzi dverami sa so zákazníkom lúči váš kolega? Trvá asi minútu, kým vám docvakne, že tam bol riešiť rovnakú problematiku. Aby ste sa podobným trapasom vyvarovali, stačí mať kvalitný nástroj na riadenia vzťahov so zákazníkmi (tzv. CRM – customer relationship management).

Keď cena nerozhoduje

Marketingové teórie hovoria o tom, že nákupné správanie zákazníkov prebieha podľa určitej šablóny. Sú však rôzne vedľajšie faktory, ktoré viac či menej dokážu ovplyvniť zákazníka. Ak môže aj maličkosť pomôcť, treba ju využiť. Príkladom môže byť graficky pútavý katalóg produktov alebo cenová ponuka. Veď aj vy si dávate záležať na tom, čo si oblečiete na obchodné stretnutie a ako zapôsobíte. Nezabúdajte, prvý dojem je dôležitý, a to platí vo všetkých smeroch.

Zvedavosť je prirodzená ľudská vlastnosť

Poznáme to všetci – ak si niečo kúpime cez internet, chceme byť neustále informovaní o tom, čo sa s produktom aktuálne deje a kedy ho môžeme reálne očakávať. Potvrdzovacie e-maily, SMS či sledovanie zákazky online je dnes veľmi žiadaná funkčnosť. Avšak okrem zvýšenia spokojnosti zákazníka môžete SMS využiť aj ako pripomienky splatnosti faktúr. Prieskumy ukazujú, že percento prečítania SMS sa blíži k stovke. Tak už neváhajte. Veď s faktúrami po splatnosti bojuje každý, nielen mobilní operátori.

Zistiť viac

Firmy, ktorým už ONIX pomáha

Samozrejme, že sme zvažovali aj iné programy. Vyhral fakt, že ONIX je rovnako ako OMEGA tiež od KROSU. Preto sme nepochybovali, že servis bude na vysokej úrovni. A nezmýlili sme sa. Všetko, čo nám bolo povedané, vždy platilo. A to je pre mňa veľké plus. Najväčší prínos je v objednávkovom module. Teraz presne vidíme, v akej fáze sa zákazka nachádza nielen u nás, ale vidíme informácie za všetky pobočky. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Ing. Róbert Kováčik
AZ FLEX, s. r. o., Veľkoobchodný predaj izolačných materiálov



 

Skúšali sme rôzne systémy - niektoré boli staršie, iné novšie, ale žiadny nespĺňal všetky naše požiadavky. Všetky jednania sa vyznačovali serióznym prístupom. A preto, keď vyšla verzia s API rozhraním, bez váhania sme sa pustili do spolupráce. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Radovan Cifra
BENDR, s. r. o., Veľkoobchod s elektronikou

Mám strašne rád štatistiky. Rád porovnávam a sledujem strategické údaje firmy. Je fantastické, že teraz dokážem plánovať tovar dokonca podľa sezónnosti. A tým, že sú všetky informácie v jednej línii, ONIX pre mňa znamená neskutočné zjednodušenie práce. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Roman Hudáč
FEAST, s. r. o., Veľkoobchod so soľou

ONIXU prebehla rýchlo, s podporou na zákazníckej linke sme spokojní, vždy vyriešia naše otázky a požiadavky. ONIX hodnotím na 11 bodov z 10-tich. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Richard Masár
Landart, s. r. o., Záhradníctvo (maloobchod, e-shop)

Zavedenie nového systému ONIX nám prinieslo väčší prehľad, ale aj nadhľad nad obchodnými údajmi. Tešíme sa aj úspore času pri vytváraní faktúr a objednávok. Oceňujeme vynikajúcu podporu programu ONIX, vďaka ktorej sú prípadné problémy a chyby systému riešené takmer okamžite. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Ing. Marek Greško
TITANS freelancers, Personálna agentúra

S ONIXOM máme vždy aktuálne informácie o stave materiálov na sklade. Šetrí nám množstvo času pri výpočte spotrebovaného množstva materiálov vo výrobe. Do zavedenia ONIXU sa výpočet robil v Exceli, a to iba raz za štvrťrok. Teraz je spotreba známa okamžite. Dnes nám ONIX skutočne pomáha pri podnikaní a uľahčuje prácu. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Andrea Krajčírová
VASPO STONE, s. r. o., Výroba kamenného obkladu

Zdieľať
Súvisiace témy k článku
  
KROS
O nás
Blog
Kontakty