Získať nového zákazníka je v dnešnej dobe niekoľkokrát náročnejšie a drahšie, ako udržať si existujúceho. Reč je o nekonečnom procese, ktorý začína oslovením zákazníka, vzbudením jeho záujmu a v tom najlepšom prípade to končí kúpou. Tomu ale predchádza ešte veľa času a investovaných peňazí. Aj to je jeden z dôvodov, prečo je dôležité mať dlhodobo spokojného zákazníka.
Dokonale poznajte svojho zákazníka
Viete, ktorí zákazníci chodia ku vám pravidelne a ako často u vás nakupujú? Alebo ako dlho trvá zazmluvnenie zákazky a koľko návštev tomu predchádza? Aby ste zvolili správnu marketingovú stratégiu vrátane cenovej politiky, bez týchto informácii sa nezaobídete. K profesionálnemu vystupovaniu patria informácie o tom, kedy ste boli naposledy v kontakte so zákazníkom, aké boli závery zo stretnutia, kedy sa opäť uvidíte, čo bude obsahom budúceho stretnutia a pod. Veď ako by ste sa cítili, keď prídete na obchodné stretnutie a medzi dverami sa so zákazníkom lúči váš kolega? Trvá asi minútu, kým vám docvakne, že tam bol riešiť rovnakú problematiku. Aby ste sa podobným trapasom vyvarovali, stačí mať kvalitný nástroj na riadenia vzťahov so zákazníkmi (tzv. CRM – customer relationship management).
Keď cena nerozhoduje
Marketingové teórie hovoria o tom, že nákupné správanie zákazníkov prebieha podľa určitej šablóny. Sú však rôzne vedľajšie faktory, ktoré viac či menej dokážu ovplyvniť zákazníka. Ak môže aj maličkosť pomôcť, treba ju využiť. Príkladom môže byť graficky pútavý katalóg produktov alebo cenová ponuka. Veď aj vy si dávate záležať na tom, čo si oblečiete na obchodné stretnutie a ako zapôsobíte. Nezabúdajte, prvý dojem je dôležitý, a to platí vo všetkých smeroch.
Zvedavosť je prirodzená ľudská vlastnosť
Poznáme to všetci – ak si niečo kúpime cez internet, chceme byť neustále informovaní o tom, čo sa s produktom aktuálne deje a kedy ho môžeme reálne očakávať. Potvrdzovacie e-maily, SMS či sledovanie zákazky online je dnes veľmi žiadaná funkčnosť. Avšak okrem zvýšenia spokojnosti zákazníka môžete SMS využiť aj ako pripomienky splatnosti faktúr. Prieskumy ukazujú, že percento prečítania SMS sa blíži k stovke. Tak už neváhajte. Veď s faktúrami po splatnosti bojuje každý, nielen mobilní operátori.