Menu

Implementátor – kto to je a čo robí?

Počuli ste už niekde slovo “implementátor či “business consultant? Ak aj áno, viete si predstaviť, čím sa počas dňa zaoberá? Náplň tejto pracovnej pozície je stále pre väčšinu ľudí neznáma. A pritom bez neho je pre zákazníka nasadzovanie nového celopodnikového informačného systému nemožné.  Je hlavným spojovacím článkom medzi zákazníkom a dodávateľom softvérového riešenia. Poďme sa pozrieť bližšie, čo všetko pre nás táto práca zahŕňa. 

Chceme porozumieť vašim firemným procesom

Ak sú úvodné stretnutia s obchodníkom úspešné, znamená to nový obchod. A hoci to na prvé počutie môže vyzerať ako príchod do finále, my sme ešte len na začiatku. Štartujeme fázu implementačnej analýzy, ktorá predstavuje zistenie požiadaviek od zákazníka, ich zapracovanie a nastavenie programu na mieru zákazníkovi. Aby sme sa dokázali dokonale naladiť na rovnakú vlnu, vždy je veľkým prínosom, ak nás zákazník vpustí do centra diania. Fascinuje nás spoznávať nové firmy – nahliadnuť na výrobný proces a jednotlivé stroje či technológie, ktoré zákazníci používajú.

Nechceme nič výnimočné 

Ak by obchodník dostal euro za každú firmu, ktorá pri úvodnom stretnutí vysloví túto vetu, mohol by si dopriať každý rok luxusnú dovolenku. Takmer každá firma chce softvér na mieru, ale presviedča nás o tom, že robia úplne bežné veci. Je potrebné si uvedomiť, že ak by to bola skutočne pravda, nehľadali by iné možnosti a postačoval by im súčasný softvér.

Intenzívna spolupráca prináša ovocie rýchlejšie 

Implementačná fáza trvá priemerne niekoľko týždňov. Jedným z faktorov, ktoré majú na jej priebeh vplyv, je zložitosť firemných procesov. Ak sú procesy vo firme komplikovanejšie, aj implementačná fáza trvá časovo dlhšie. Naopak, ak má firma pomerne jasné procesy s malým počtom používateľov, konfiguráciu vieme spraviť v priebehu niekoľkých, veľmi intenzívnych dní, strávených priamo u zákazníka. Vždy však od kľúčového používateľa očakávame takmer sto percentnú pozornosť a mieru zapojenia.

Hra na mačku a myš

Do nepríjemnej situácie sa môžeme dostať, keď sa nevieme skontaktovať so zákazníkom a získať od neho odpovede pre ďalšiu prácu. Ak sa neprikladá dostatočná váha dôležitosti implementačného procesu, celý kolotoč môže trvať aj niekoľko mesiacov. Zapracovanie každej pripomienky či novej požiadavky je časovo náročnejšie, nakoľko si vo väčšine prípadov vyžaduje študovanie problematiky nanovo.

Ako z toho úspešne vykľučkovať?

Netreba dlho otáľať, aby zákazník nevychladol. Nie je hanbou prizvať si do hry obchodníka, ktorý si opätovne so zákazníkom prejde dôvody záujmu o zavedenie nového systému. Taktiež zdôrazní dôležitosť jeho úlohy pri zapojení sa do implementačného procesu a celý proces znovu naštartuje.

Nie vždy sa to podarí

Môžu hodiny práce implementátora na analýze a konfigurácii programu skončiť v koši aj napriek vysokej zainteresovanosti oboch strán?  Áno, aj to sa stáva. Vždy na prvom obchodnom stretnutí túto možnosť so zákazníkom dôkladne vysvetľujeme. Našim cieľom nie je predať za každú cenu, cieľom je spokojný zákazník. A až na základe viacerých stretnutí, rozhovorov a odprezentovaných návrhov sa niekedy zistí kľúčová požiadavka, bez ktorej program za tisícky eur nemá pridanú hodnotu. Samozrejme, finálne rozhodnutie nie je jednoduché. Na druhej strane, niekedy to nemusí znamenať koniec spolupráce, ale len odloženie na čas, kedy obe strany budú vyzretejšie.

Firmy, ktorým už ONIX pomáha

Samozrejme, že sme zvažovali aj iné programy. Vyhral fakt, že ONIX je rovnako ako OMEGA tiež od KROSU. Preto sme nepochybovali, že servis bude na vysokej úrovni. A nezmýlili sme sa. Všetko, čo nám bolo povedané, vždy platilo. A to je pre mňa veľké plus. Najväčší prínos je v objednávkovom module. Teraz presne vidíme, v akej fáze sa zákazka nachádza nielen u nás, ale vidíme informácie za všetky pobočky. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Ing. Róbert Kováčik
AZ FLEX, s. r. o., Veľkoobchodný predaj izolačných materiálov



 

Skúšali sme rôzne systémy - niektoré boli staršie, iné novšie, ale žiadny nespĺňal všetky naše požiadavky. Všetky jednania sa vyznačovali serióznym prístupom. A preto, keď vyšla verzia s API rozhraním, bez váhania sme sa pustili do spolupráce. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Radovan Cifra
BENDR, s. r. o., Veľkoobchod s elektronikou

Mám strašne rád štatistiky. Rád porovnávam a sledujem strategické údaje firmy. Je fantastické, že teraz dokážem plánovať tovar dokonca podľa sezónnosti. A tým, že sú všetky informácie v jednej línii, ONIX pre mňa znamená neskutočné zjednodušenie práce. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Roman Hudáč
FEAST, s. r. o., Veľkoobchod so soľou

ONIXU prebehla rýchlo, s podporou na zákazníckej linke sme spokojní, vždy vyriešia naše otázky a požiadavky. ONIX hodnotím na 11 bodov z 10-tich. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Richard Masár
Landart, s. r. o., Záhradníctvo (maloobchod, e-shop)

Zavedenie nového systému ONIX nám prinieslo väčší prehľad, ale aj nadhľad nad obchodnými údajmi. Tešíme sa aj úspore času pri vytváraní faktúr a objednávok. Oceňujeme vynikajúcu podporu programu ONIX, vďaka ktorej sú prípadné problémy a chyby systému riešené takmer okamžite. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Ing. Marek Greško
TITANS freelancers, Personálna agentúra

S ONIXOM máme vždy aktuálne informácie o stave materiálov na sklade. Šetrí nám množstvo času pri výpočte spotrebovaného množstva materiálov vo výrobe. Do zavedenia ONIXU sa výpočet robil v Exceli, a to iba raz za štvrťrok. Teraz je spotreba známa okamžite. Dnes nám ONIX skutočne pomáha pri podnikaní a uľahčuje prácu. Zobraziť prípadovú štúdiu.

Andrea Krajčírová
VASPO STONE, s. r. o., Výroba kamenného obkladu

Zdieľať
Súvisiace témy k článku
KROS
O nás
Blog
Kontakty