Svet sa zmenil. A naplnil vďačnosťou
Na telefónoch sa každý rok počujeme s tisíckami z vás. Takmer každý rozhovor končí jednoduchým: Ďakujem. Za ochotu, za pomoc, za radu… Potom, čo sa pandémia dostala k nám na Slovensko, to bolo trochu iné. Ďakovali ste nám zrazu za to, že sme v práci. Že nás ešte stále nájdete na druhej strane telefónu či e-mailu. Obyčajné veci sa stávajú vzácnymi…
Svet sa zmenil, počujeme zovšadiaľ. Zmenil a naplnil vďačnosťou. Vďačnosťou a uznaním pre povolania, ktorým ďakujeme, že ich v týchto dňoch nájdeme v práci. Lekári, sestričky, predavačky s podomácky vyrobenými rúškami, krajčírky, kamionisti či taxikári. A mnoho ďalších.
Podnikatelia, účtovníci a mzdári zažívajú to, čo nikdy doteraz. Veľké zmeny v zákonoch, ktoré sa nemenia na prelome rokov, ale v priebehu týždňov či dní. Veľmi intenzívne to cítime aj u nás. Zvládnuť toľko legislatívy, vytvoriť podklady pre programovanie a napokon to všetko ešte nakódiť a dostať do programov, je výzva.
Práve v takýchto časoch sa však ukazuje, že kde je vôľa, tam je cesta. Kľúčom je spolupráca.
Za dverami KROSU
U nás v KROSE sme sa k celej situácii postavili zodpovedne hneď na začiatku. Zamysleli sme sa nad tým, kto a ako môže pomôcť. A tak sa stalo, že pár dní po vyhlásení pandémie, sme si v kancelárii na 7. poschodí našli rúško pre každého z nás, dokonca aj pre svojich blízkych. Naša kolegyňa vymenila na chvíľu počítanie výplat za šijací stroj. Zosúladili sme si dochádzanie do práce a vymenili verejnú dopravu za spoločné zdieľané cestovanie autom. A obedy v reštaurácii za dózičky plné dobrôt. Vďaka našim kolegyniam, ktoré u nás dohliadajú na čistotu, nám KROS zrazu celý voňal savom. Každý dňom viac.
Home office
Po pár dňoch sme zahájili home office a umožnili všetkým pracovať z domu. Na začiatku to bol nápor najmä na oddelenie IT. Chalani sa nezastavili a vymýšľali, zapájali, organizovali. A (aj) vďaka nim, môžeme dnes pracovať z domu. A chlapci stále pripájajú, inštalujú, riešia… len na diaľku.
Niektorí z nás home office využívali častejšie, napríklad naši programátori, testeri či analytici. Pre nich sa veľa nemení. Iní z nás home office využívali len zriedkavo a boli aj takí, pre ktorých to bola teraz prvá skúsenosť. Práca z domu má určite aj svoje výhody. Predsa len, žiadne ranné kolóny, papuče a domáca strava. Na to sa dá ľahko zvyknúť.
Podpora z našich domovov, k vám domov
Najväčšiu zmenu pocítila asi naša podpora. Dievčatá z konzultácii vymenili hlučné kancelárie za domáce pracovne. HOTLINE bola poskytovaná v mimoriadnom režime. Stalo sa tak prvýkrát v 25-ročnej histórii KROSU.
Občas na HOTLINE počujeme na druhej strane telefónu v pozadí rozprávať deti, zvoní kuriér alebo vás zabávajú domáci miláčikovia. Niektorí popri účtovaní stihnete aj uvariť obed. Práca nepustí, a tak ideme ďalej aj napriek neštandardným podmienkam. Mimoriadna situácia si vyžaduje mimoriadne riešenia. A zrazu zistíme, koľko toho spolu dokážeme. Povesť najlepšej podpory na Slovensku si obhájime. S malým rozdielom – tentokrát nás nájdete doma ?.
Nádej, spánok a smiech
V Taliansku v oblasti Lombardie, ktorá je jednou z najviac postihnutých oblastí krajiny, sa na dverách domov a obchodov objavili anonymné lístočky s ručne písaným textom: “Tutto andrá bene.” Všetko bude dobré… My v KROSE veríme v dobré konce. Aj v ťažkých časoch.
„Proti trampotám života dal Boh človeku tri veci – nádej, spánok a smiech” (Emannuel Kant). Pre nič z toho nemusíte utekať do obchodov. Netreba. Každý z nás to má. Aj doma. A tak si, priatelia, doprajme v týchto časoch nadmieru – smiechu, spánku a nádeje…
Tutto andrà bene…