Ako vzdialená podpora funguje?
Podpora pomocou vzdialeného pripojenia je služba, ktorá nám umožňuje pripojiť sa do počítača používateľa programu. Samozrejme, s jeho súhlasom. V reálnom čase tak vidí konzultant aj zákazník, čo sa uňho v programe alebo v počítači deje a ako to riešime. Niekedy ide o technický problém, inokedy o banálnu funkčnosť, ktorú si používateľ programu sám nevšimne. A čo zákazník sám nevidí, to nedokáže správne popísať ani konzultantovi na druhej strane telefónnej linky. Vzdialené pripojenie tak šetrí čas nielen používateľa softvéru, ale i konzultanta. Je predsa omnoho efektívnejšie jedenkrát vidieť, ako trikrát počuť.
Pomoc cez vzdialený prístup, na ktorý využívame službu TeamViewer, je doplnková služba vyšších Balíkov podpory. Je zabudovaná priamo v našich programoch a dá sa vyhľadať aj cez aplikácie počítača.
Služba prináša:
- Efektivitu – až 90 % IT problémov vieme vyriešiť počas krátkeho vzdialeného pripojenia.
- Rýchlosť – pripojením sa dokážeme rýchlo lokalizovať problém, objasniť jeho príčinu a dať riešenie.
- Výmenu informácií – zákazníka dokážeme inštruovať, ako s programom pracovať, ukázať mu jednotlivé funkcie priamo na jeho pracovnej ploche, z pohodlia jeho domova.
Pripojiť sa k zákazníkovi pomocou nástrojov vzdialenej podpory nie je len vecou pohodlnosti. Neznamená, že používateľ chce, aby sme zaňho riešili každý jeden problém. Je však pre nás dôležité, aby sa mu s našimi programami pracovalo dobre. Prečo mu teda neukázať, ako na to?