Menu

Start-up s umelou inteligenciou alebo ako investovať do šetrenia

Veľké firmy využívajú umelú inteligenciu na znižovanie nákladov a zjednodušovanie procesov. To nie je tajomstvo. Ale čo taký začínajúci podnikateľ? Predstavte si, že ste práve vstúpili na trh ako nový hráč s kvalitným produktom alebo službou. Vytvoríte si internetový obchod, veď všetko je teraz na webe.  Chcete byť „in“, chcete sa odlíšiť od svojej konkurencie, ale nemáte budget ako Amazon, každú investíciu si musíte premyslieť. Ako dostať do popredia svoj e-shop? Ako a kedy osloviť zákazníka? Ako ho efektívne obslúžiť? Aj v tomto vám vie pomôcť umelá inteligencia zabudovaná v jednoduchých softvéroch, na ktoré nepotrebujete prehnaný rozpočet.

Má to zmysel!

Umelá inteligencia (AI), to nie sú len roboty. AI je súčasťou nástrojov a technológií, ktoré nakopnú váš marketing, zvýšia predaj a pomôžu inovovať vašu obchodnú stratégiu. A to najdôležitejšie: vedia dopomôcť k vytvoreniu konkurenčnej výhody. A tu naozaj nezáleží na tom, či ste malý začínajúci podnikateľ, alebo stredne veľká zabehnutá firma. Na interakciu s každým jedným návštevníkom vášho e-shopu nemáte čas ani kapacitu. Je dobré nechať to na AI, ktorá zákazníka prevedie webom a dovedie ho tam, kde ho potrebujete mať – k produktu, ktorý hľadá a k nákupnému košíku. A to 24 hodín denne, bez potreby dohľadu človeka. Áno, vyžaduje si počiatočnú investíciu. Ale nezruinuje vás.

Čas sú peniaze, peniaze sú príležitosť

Ide o investíciu, ktorá sa prejaví o rok, možno o dva, zato v stovkách eur. Vybavíte viac zákazníkov, budete k nim pristupovať individuálne, a to len vďaka správne nastaveným parametrom v inteligentných nástrojoch AI. Tie sa ľahko naučia, čo sa zákazníkov pýtať a ako s nimi pracovať.

Ale ako umelú inteligenciu dostať do svojho e-shopu? Nemusíte na to vedieť programovať. Ide o prídavné nástroje, widgety a aplikácie, ktoré viete pripojiť k svojmu internetovému obchodu. Následne pre vás pracujú non-stop, aby navrhli online nákupy ušité klientovi na mieru.

Ktoré sú tie najvyužívanejšie?

  • Generátory produktových popisov – umelá inteligencia sa už prejavuje ako šikovný spisovateľ a vygeneruje vám atraktívny popis produktu. Obrázok výrobku nie je pre každého zákazníka dostačujúcim. Niekto si potrpí na detailoch a chce vedieť o produkte čo najviac, kým sa preň rozhodne.
  • Widgety, ktoré odporučia určitý produkt – tu umelá inteligencia nasáva informácie z nákupnej a vyhľadávacej histórie zákazníka a vie posúdiť, čo aktuálne hľadá. Následne mu to odporučí.
  • Chatboty – a to od tých najjednoduchších, ktoré vás privítajú na stránke a požiadajú vás o registráciu, až po tie, ktoré zákazníka nasmerujú na určitý produkt na základe jeho aktuálnych potrieb.
  • Inteligentné vyhľadávače – ktoré sú srdcom každého internetového obchodu a ktoré sa dnes vďaka umelej inteligencii učia o svojich zákazníkoch a ich správaní. Zistené informácie následne využijú pri zacielení zákazníka pri reklamnej kampani.
  • Skladoví manažéri – ktorí vedia zákazníkov automaticky notifikovať e-mailom o dostupnosti produktu na sklade, alebo predajcu o potrebe doplniť zásoby. Umelá inteligencia vie zákazníkovi navrhnúť alternatívu k nedostupnému produktu alebo zľavu na iný, jemu podobný. Tým ho udrží v nákupnom procese.
  • Podporné nástroje – ktoré sa starajú o zákazníka po ukončení nákupu. Záleží vám predsa na jeho spätnej väzbe, aby ste získali informáciu o jeho spokojnosti. Spokojný zákazník sa zvykne vrátiť.
  • E-mailový marketing – ktorý ešte neumiera. Nie je podstatné, že zákazník dostáva priveľké množstvo reklamných e-mailov. Podstatné je, aby dostával e-maily, ktoré ho zaujímajú. AI aj tu vie rozlíšiť, ktorá e-mailová ponuka je vhodná pre ktorého zákazníka.
  • Nástroje pre cenovú optimalizáciu – ktoré vedia porovnať ponuky podobných produktov na trhu a navrhnúť optimálnu a konkurencieschopnú cenu. AI vie v tomto prípade navrhnúť, kedy je vhodná doba pre zľavy a komu ich ponúknuť.
  • Platobné nástroje – ktoré sú tie najdôležitejšie, pretože ukončujú obchodnú transakciu. Nikto si neželá, aby zákazník opustil stránku tesne pred zaplatením, pretože je z platobného procesu zmätený. Umelá inteligencia dokáže navrhnúť ideálny spôsob platby alebo vygenerovať špeciálne ponuky tesne pred zaplatením (poštovné zadarmo, zľavový kód na ďalší nákup).

Tvorte vzťahy analýzami

Poznať svojho zákazníka neznamená len vedieť, čo práve kupuje a za koľko. Znamená to, že viete, kedy bude kupovať najbližšie. Viete odpovedať aj na otázku, prečo práve u vás. Poznáte jeho nákupné zvyky za posledné obdobie a predvídate, ako sa zmenia počas roka. Nie je to však vďaka tomu, že mu zavoláte a pozvete ho na obed, aby ste zistili, čo má nové. Informácie získava umelá inteligencia, ktorá usilovne pracuje na pozadí a zbiera informácie, ktoré vie zužitkovať. Analyzuje správanie sa zákazníka a pomáha vám rozhodnúť sa, ako k nemu pristupovať. Ak budete svoje nástroje umelej inteligencie pozorne počúvať, môžete eliminovať zlé rozhodnutia, ktoré vás stoja peniaze.

Zdieľať
Súvisiace témy k článku
KROS
O nás
Blog
Kontakty