#spolutodame #skrosomdoma
„Práve teraz je ten najlepší čas. Skutoční podnikatelia sa začínajú objavovať práve vtedy, keď nastáva zlá doba. Podnikateľom je úplne jedno, či je trh hore alebo dole. Vyrábajú lepšie produkty a vyvíjajú lepšie technológie.“ To je citát zo začiatku knihy Biznis 21. storočia od Roberta T. Kiyosakiho.
Zo dňa na deň
Čo niekedy trvalo roky, sa teraz udialo behom pár dní. Zákazníci, či už bežní ľudia alebo firmy, museli prakticky zo dňa na deň zmeniť svoje návyky. Ísť dnes do obchodu a kúpiť si čo potrebujete? Horko-ťažko. Kamenné predajne v týchto časoch v podstate neexistujú. Veľké firmy znižujú, dokonca zastavujú produkciu z dôvodu malého dopytu alebo nedostatku materiálu. Kúpiť si nové auto? To je asi to posledné, čo dnes ľudia riešia.
Nič sa nezmení pokiaľ sa nič nezmení
Ako z tejto situácie von? Aj keď sa môže zdať, že sme obeťami rúcajúceho sa domina, nemusí tomu tak byť. Stačí sa len správne postaviť a nepríjemné správy uchopiť do svojich rúk. To nám umožní využiť príležitosti, ktoré sme pre neustále zaneprázdnenie a zhon nevideli, alebo na ktoré sme nemali čas. A teraz sa môžeme do nich pustiť.
6 tipov, ako na to
Spoznajte situáciu
To je základ. Pretože do problémov nás nedostane to, čo nepoznáme, ale to, o čom si myslíme, že poznáme.
Využite svojich zamestnancov
Tí sú zväčša najbližšie zákazníkom, stretávajú sa s ich problémami, potrebami, požiadavkami. Skrátka „poznajú mapu“.
Skúste robiť veci inak
Keď sa niečo nedá tak, ako ste to už skúšali, neznamená to, že sa to nedá vôbec.
Zamestnajte nových ľudí
Na trhu sú ľudia so zručnosťami a schopnosťami získanými v iných firmách, vďaka čomu vedia priniesť nové myšlienky, pozerať sa na veci z druhej strany a riešiť problémy na inej úrovni myslenia. Je dosť možné, že tak získate know-how svojej konkurencie a predbehnete ju.
Ešte viac komunikujte
Nájdite nové spôsoby ako predávať a doručovať tovar svojim zákazníkom, ako im byť bližšie, ako sa o nich starať.
Stretávajte sa so svojou konkurenciou
Aj z toho môžu vzísť prekvapivé spolupráce a partnerstvá. Alebo namiesto dvoch, troch utápajúcich sa podnikov vznikne jeden perspektívny a silný.
Teraz sa ukáže, čo reálne potrebujete – optimalizujte, reagujte a odpovedajte si na otázky. Vážne potrebujete tak veľké kancelárske priestory? Nedajú sa veci robiť rýchlejšie, efektívnejšie, lacnejšie, s väčšou úsporou? Musíte si „toto“ vyrábať sami, alebo „to“ môže pre vás vyrábať niekto iný? Získate viacej zákazníkov, keď posilníte a skvalitníte svoj servis? Bude sa zákazník cítiť pohodlnejšie, ak s ním budete komunikovať uvoľneným žoviálnym slovníkom, alebo si komunikácia vyžaduje striktne profesionálny prístup? Vážne potrebujete až také množstvo tovaru na sklade? A skutočne musíte predávať až taký rozsiahly sortiment?
Otázok je množstvo. Odpovedí n-krát viac. Čo však zaručene platí už tisícročia je, že ak chceme niečo získať, musíme dostatočne pomáhať iným ľuďom získať to, čo chcú oni. Ide vlastne o, peknými slovami popísané, obchod.
Strach možno zdolať len poznaním
Pustiť sa do veľkých zmien, ešte k tomu pod vplyvom okolností, ktoré ste nezapríčinili, a ktoré prišli z čista-jasna, nie je určite med lízať. Radi sa pozeráme do minulosti, po ktorej túžime, pretože už je za nami a vieme ako dopadla. Čo sa týka budúcnosti, bojíme sa. Žijeme však tu a teraz. Buď utečieme alebo zostaneme a budeme bojovať ďalej. Navyše, kríza jedného dňa pominie. Ale nazbierané skúsenosti, z ktorých budeme môcť ťažiť aj po nej, nie.
S nami to zvládnete
Počas nášho 25-ročného pôsobenia sme spoločne čelili udalostiam, ktoré ovplyvňovali nielen Slovensko, ale aj celý svet. Usilovali sme sa podporovať zamestnancov, zákazníkov a partnerov a vzájomnou spoluprácou sa udržať nad vodou. Aj keď čelíme pandémii, na ktorú určite nikto z nás už nezabudne, nič to nemení na našich záväzkoch voči vám.
Nezabudnite, že aj v týchto ťažkých časoch je tu KROS pre vás. Či už pracujete v programe ALFA plus, OMEGA, iKROS, OLYMP, NEO, alebo v ktoromkoľvek inom našom programe, vždy vám k nim poskytneme potrebné poradenstvo, aby administratívne trápenie bolo tým posledným, čo vás teraz bude zaťažovať.
Rozlúčime sa s vami mottom Heleny Růžičkovej: “Chcel by som” neznamená nič, ale “chcem” tvorí divy!“