Dobrý deň.
Už som sa pokúšala opakovane založiť firmu kde vediem daňovú evidenciu. Avšak záložkysa nijako nemenie a keď otvorím evidencia-príjmy a výdavky vždy je to klasický peňažný denník ako v jednoduchom účtovníctve, teda pokladňa, banka a interné doklady. Je to správne? Alebo čo mám urobiť. Firma je nová, zatiaľ bez žiadnych zaevidovaných dokladov a pri zakladaní som vybrala možnosť daňová evidencia.
Ďakujem
1 odpoveď
Dobrý deň pani Luačovičová,
po nastavení daňovej evidencie je zobrazená evidencia príjmov a výdavkov, kde ostáva možnosť účtovať cez Pokladnicu, Banku alebo Interný doklad.
Pri účtovaní dokladov v daňovej evidencii sú sprístupnené len príjmy a výdavky ovplyvňujúce a neovplyvňujúce základ dane.
Toto sú základne dva rozdiely oproti vedeniu klasického jednoduchého účtovníctva. To znamená, že daňovú evidenciu máte nastavenú správne.