Manžel mal prenajaté priestory za ktoré platil mesačné náklady spojené s nájmom.po roku mu dodávateľ vystavil fa s predpokladaným odberom ele.energie a aj sumu,ktorú manžel uhradil,na to asi po 2 mesiacoch mu došiel dobropis od prenajímateľa,kde bola refakturácia ele.energie a následne mu prenajímateľ časť peňazí vrátil,urobila som dobre ak som postupovala v účtovníctve ako odoslaný dobropis.neviem,či som to vysvetlila zrozumiteľne.Ďakujem.
3 odpovede
Dobrý deň,
pokiaľ došlá faktúra od dodávateľa za refakturáciu elektrickej energie je vystavená s mínusovou sumou, jedná sa o dobropis a uvedenú došlú faktúru/dobropis zaeividujte do evidencie záväzkov s typom dokladu Oprava faktúry (D/Ť). Úhradu záväzku následne zaúčtujte v PD obvyklým spôsobom. Tým, že pôjde o VÝDAVOK z bankového účtu/pokladnice MÍNUSOVOU sumou, suma vrátenej platby sa pripočíta k Vášmu zostatku bankového účtu/pokladnice.
faktúra nieje v mínusovej sume a dodávateľ peniaze manželovi vrátil,takže ide o pohľadávku,nie o záväzok.
Dobrý deň p. Kušnírová,
v uvedenom prípade sa môžte rozhodnúť, či došlú faktúru od dodávateľa zaevidujete do evidencie záväzkov mínusom alebo do evidencie pohľadávok plusom. V obidvoch prípadoch pri úhrade takejto faktúry pôjde o príjem. Skôr je potrebné zvážiť otázku,či nie je potrebné znížiť stav výdavkov v stĺcpi, kde bol zaúčtovaný pôvodný výdavok – napr. Prevádzková réžia. Pokiaľ áno, správnejšie by bolo zaúčtovať došlú faktúru mínusom do evidencie záväzkov. Vzhľadom k tomu, že účtovné poradenstvo neposkytujeme, doporučujeme Vám otázky účtovného charakteru konzultovať s daňovým poradcom.