Dobrý deň. Mali sme dohodnutý kurz, ktorý sa mal uhradiť v dvoch splátkach a po ukončení kurzu nám mala byť vystavená faktúra. Prvú splátku sme zaplatili na základe emailu. Potom sme sa rozhodli kurzu nezúčastniť a druhú splátku sme už neuhradili. Uhradená splátka nám bola vrátená aj s dobropisom k faktúre, ktorú sme my neobdržali. (VS prvej uhradenej splátky je ten istý ako číslo faktúry, na ktorú sa odvoláva vystavený dobropis. Poradíte mi, prosím, ako zaúčtovať prvú splátku a následne dobropis? Nie sme platcovia DPH. Ďakujem pekne.
3 odpovede
Dobrý deň pani Iveta,
to je tuzemský dobropis? Teda chceli ste absolvovať kurz v rámci SR? Pokiaľ áno, a vystavili Vám dobropis, ktorý sa odvoláva na číslo faktúry, je potrebné si túto faktúru vyžiadať. Pokiaľ ste im poslali úhradu, sú povinní Vám vystaviť do 15 dní alebo do konca kalendárneho mesiaca daňový doklad. Myslíme si, že ho aj vystavili, keďže sa naň dobropis odvoláva, skôr Vám ho len nezaslali. Pre správne zaúčtovanie dobropisu (z pohľadu KV), by ste mali mať v účtovníctve aj túto FA (teda záväzok) na zálohu, ktorú ste uhradili a následne zaevidujete došlý dopropis s typom dokladu dopropis -tuzemsko, pričom v zázname DPH uvádzate číslo FA, na ktorú sa vzťahuje.
Ďakujem pekne za odpoveď a ešte mám jednu otázku. Áno, ide o tuzemský dobropis a kurz v rámci SR. Faktúru som si vyžiadala, už ju mám. Je tam dátum vyhotovenia 29.8.2020, dátum dodania 6.10.2020 a uhradili sme 25.8.2020. Nie sme platitelia DPH. V ktorom mesiaci by mala byť takáto faktúra zaúčtovaná? Ďakujem.
Dobrý deň,
nakoľko ste doklad uhrádzali v 8.mesiaci, odporúčame aj samotný doklad zaúčtovať do ôsmeho mesiaca.