Dobrý deň, stravné lístky pre zamestnancov nakupujeme dopredu na celý rok. Keďže sa ich minimálna výška menila, vrátili sme ich spoločnosti, ktorá ich vydáva a tá nám poslala dobropis a uhradili ho na náš účet. Ako ho správne zaúčtovať? Ako dobropis a ako správne dostať ceniny z pokladne?
1 odpoveď
Dobrý deň pani Monika,
dobropis zaevidujte v záväzkoch v mínusom. Stĺpec PD vyberte iný výdavok neovplyvňujúci základ dane. Úhradu dobropisu zaúčtujte v banke.
Z pokladnice vrátené SL zaúčtujte ako pokladnica/výdavok. Stĺpec PD vyberte opäť iný výdavok neovplyvňujúci základ dane.
V stĺpci iný výdavok neovplyvňujúci základ dane bude prvá suma zaevidovaná mínusom, druhá suma bude plusom.