Dobrý deň,
ospravedlňujem sa za môj zrejme laický dotaz, ale nie som účtovníčka a v podstate sa učím pracovať v systéme Omega. Čo potrebujem vedieť sa týka len skladov, respektíve došlých a odoslaných objednávok. Čítam dookola všetky manuály a zrejme som zle pochopila pojmy došlá a odoslaná objednávka. Sme firma, ktorá vyrába pre zahraničného partnera produkt. Všetko čo ja potrebujem je prijať objednávku od partnera, zaevidovať ju a vybaviť, teda dodať objednané množstvo produktu partnerovi. Toto sa deje, ak tomu dobre rozumiem, vrámci došlej objednávky. Domnievala som sa, zrejme mylne, že ak zaevidujem došlú objednávku, vybavím ju, tak následne ju musím dať aj do odoslanej a vybaviť. Myslela som, že odoslaná znamená, že ju odosielam od nás k partnerovi. Ako tak ale čítam manuál aspoň po stý krát, tak odoslaná objednávka vlastne je ak ja si niečo objednávam od partnera a teda jej vybavením ja prijímam tovar na sklad. A toto ja nechcem. Ja potrebujem zo skladu daný produkt len vydať partnerovi. Čiže ak správne chápem, tak stačí mi spraviť len došlú objednávku a vybaviť ju? Jej vybavením sa stav na sklade zníži o množstvo ktoré je na objednávke? A teda nemusím robiť odoslanú objednávku? Ďakujem za skorú odpoveď.
1 odpoveď
Dobrý deň pani Dindová,
ako spomínate, odoslaná objednávka sa posiela partnerovi, u ktorého si chceme tovar objednať. Došlá objednávka sa vybaví vtedy, ak je na daného partnera a položky spravená výdajka zo skladu v celkovom množstve. Pre vybavenie konkrétnej objednávky sa do výdajky pridajú položky z objednávky cez šípku pri tlačidle Pridaj položku – Z došlej objednávky – vrátane hlavičky.