Dobrý deň,
podnikateľ získal dotáciu z Maďarska na kúpu POS systému. 70 % z ceny zariadenia bolo hradených zo zdrojov zo zahraničia a zvyšných 30 % hradil podnikateľ z vlastných zdrojov, ale nakoľko je platcom DPH, aj túto sumu musela uhradiť jeho firma. Dodávateľ vystavil predfaktúru pre podnikateľa v celkovej sume. Podnikateľ uhradil 30 % + DPH z celkovej sumy a následne mu dodávateľ vystavil faktúru na túto sumu. Zvyšných 70 % sumy bez DPH uhradila nadácia dodávateľovi na jeho účet. Ako mám postupovať pri zaúčtovaní tej zvyšnej sumy, ktorú uhradila nadácia?
Ďakujem za odpoveď.
3 odpovede
Dobrý deň pani Nagyová,
podľa nášho názoru prijatú dotáciu zaúčtujte ako príjem ovplyvňujúci základ dane. Túto informáciu doporučujeme overiť legislatívne.
Dodávateľ touto sumou uhradí zvyšnú sumu preddavkovej faktúry.
Úhradu faktúry – daňového dokladu v záväzkoch pridajte ručne cez Vyrovnanie.
Ďakujem ešte raz za odpoveď.
Každopádne si túto informáciu overím legislatívne, ešte by ma zaujímalo, akým typom dokladu doporučujete zaúčtovať dotáciu, nakoľko dotácia od nadácie smerovala priamo na účet dodávateľa, teda podnikateľ to nevie podložiť ani PPD ani VBÚ.
Dobrý deň pani Nagyová,
v tomto prípade je potrebné overiť či uvedenú dotáciu je potrebné zdaniť. Ak áno, tak príjem do peňažného denníka zaúčtujete cez Interný doklad.