Dobrý deň
Prosím mám otázku ohľadne eshopu. Je potrebné vytvorené objednávky v eshope zaevidovať aj v Alfe? AK áno, kde môžem tieto objednávky zaevidovať (ako pohľadávku?). A faktúry vystavené v eshope mám ako zaevidovať v Alfe? V alfe je iba možnosť vytvoriť Faktúru, ale faktúru už mám vystavenú eshopom. Ako je prosím potrebné tieto objednávky a faktúry z eshopu zaevidovať v Alfe?
Ďakujem
2 odpovede
Dobrý deň,
vytavené objednávky v eshope si môžete sledovať v ALFE PLUS aj nemusíte. Pokiaľ by ste si ich chceli v programe evidovať, štandardne sa sťahujú do Obchod/Preddavkové faktúry, kde je možnosť importovať si objednávky z eshopu. Preddavkové faktúry nie sú daňové doklady, môžete si v rámci nich sledovať evidenciu vystavených predfaktúr, ak potrebujete. Je to ale možno krok navyše, lebo objednávky viete importovať aj priamo do Obchod/Faktúry.
Eshop Vám síce vystavuje faktúry, ktoré predpokladám zasielate zákazníkom. Ale potrebujete ich zaevidovať aj v evidencii pohľadávok a DPH pre potreby účtovníctva (za predpokladu, že ste platiteľom DPH). Čiže importujete vystavené faktúry alebo vystavené objednávky z eshopu do evidencie Obchod/Faktúry- po importovaní sa Vám nové doklady označia a dáte ich hromadne zapísať do Pohľadávok a DPH.
Ďakujem za odpoveď
Ale nemám eshop od Vás, takže importovať dané faktúry neviem. Takže keď ich chcem ručne nahadzovať, tak vystavenú faktúru v eshope zaevidujem do Alfy iba v pohľadávkach? Dobre tomu rozumiem?