Dobrý deň, chcem sa opýtať, aká je správna evidencia dokladov, ktoré nie sú pre firmu daňovým dokladom a tiež si z nich nemôže odpočítať DPH. Je správne zaevidovať doklad v celkovej sume na typ sumy V, alebo rozčleniť aj DPH na typ sumy KV + DPH na KV20. Niekedy máme totižto na faktúre, pokladničnom bloku tovar, ktorý čiastočne je daňový a čiastočne nie a nie sme si istý, ktorá evidencia je správna. Vopred ďakujem.
1 odpoveď
Dobrý deň pani Chovancová,
to či použijete typ sumy V alebo KV a KV20 vplýva na to, či sa doklad dostane do Evidencie DPH – Odpočítanie dane. Podľa nášho názoru, ak je na doklade vyčíslená DPH, ale nemáte nárok na odpočet z dôvodu nedaňových nákladov, takýto doklad by mal byť uvedený v Evidencii DPH. A práve preto doklad rozčleníme na typ sumy KV a KV20. Ak by sme použili typ sumy V, doklady by sa do Evidencie DPH nedostali.