Dobrý deň, poprosím Vás o radu. Ako ako mám zaevidovať nákup kancelárskeho stola a skríň, faktúra je na sumu 4840 € s DPH. Ide to rovno do nákladov?
3 odpovede
Dobrý deň,
na faktúre je potrebné rozlíšiť nákupnú cenu samostatne pre stôl a samostatne pre skrine. Podľa nášho názoru budete faktúru evidovať do výdavkov za zásoby a zároveň viesť evidenciu krátkodobého majetku.
Stoly boli kúpené 2ks . 1ks za 417 € a skrine 8ks, kde 1ks stojí 400 euro. Túto faktúru mám teda zaevidovať do výdavkov za zásoby? Ako to uviesť do krátkodobého majetku?
Dobrý deň pani Danková,
áno faktúru zaevidujte do záväzkov a úhradu v peňažnom denníku zaúčtujte do výdavkov za zásoby.
Zároveň majetok zaevidujte do evidencie – krátkodobého majetku, tlačidlom Pridaj.