Dobrý deň, chcela by som vedieť, čo viedlo programátorov k vytvoreniu len jednej databázy jednej firmy pre všetky roky. Neviem či je to najšťastnejšie riešenie. Zatiaľ som sa s tým v žiadnom účtovnom programe nestretla a zaujímalo by ma, či sú domyslené niektoré veci do budúcna. Mne napríklad vadí, že všetky nastavenia, ktoré robím v novom roku sa automaticky prenášajú do starého roka, čo mi vôbec nevyhovuje, pretože každý účtovný rok je predsa samostatný. V každom roku dovoľujú postupy účtovania vytvoriť si nové číslovanie, označenie a pod., čo napríklad pri zmene, alebo rozšírení činnosti jedného podnikateľa je potrebné. Uvediem len jednu, možno pre Vás nepodstatnú vec, ale je to dobrý príklad. V roku 2014 som u podnikateľa mala dva bankové účty, lebo podnikateľ jeden zrušil a zriadil si v inej banke nový. V tomto roku mám len jeden, ale musím ho mať označený ako účet č. 2, lebo zmeniť ho na číslo 1 sa nedá, keďže som v jednej databáze, aj keď to nechcem. Je to nelogické, keďže mám len jeden účet, pri kontrole budem vysvetľovať, že niekde dávno v roku tom a tom sme mali účet v inej banke. Tiež mi vôbec nevyhovuje používanie filtrov na zobrazenie. Nevšimnem si, čo mám nastavené a panikárim, že mi dačo zmizlo. Už neraz som musela kvôli tomu volať podporu a stále s tým mám problém. V starom roku by sa nové veci vôbec zobrazovať nemali, keď sa raz rok uzavrie je uzavretý. V tomto smere to má Omega naozaj vyriešené oveľa lepšie. A všetky programy čo poznám, majú urobený prechod do nového roka tak, že sa automaticky vytvorí nová databáza pre nový rok a sú prepojené len na opakované prechody. A čo ďalej, databázy mám stále väčšie a väčšie. Uvedomili si tvorcovia programu, že v jednoduchom účtovníctve účtujú aj podnikatelia s veľkými firmami??? Čím väčšia databáza, tým pomalší program.
1 odpoveď
Dobrý deň,
hlavným dôvodom spoločnej databázy v Alfe plus je opakovaný prechod. Spoločná databáza môže mať dopad na jej veľkosť (v prípade účtovania viacerých rokov), tiež na zmenu niektorých údajov, napr. úprava začiatočných stavov a pod. Práve preto v súčasnosti situáciu analyzujeme a plánujeme v budúcnosti databázu rozdeliť.
V súčasnosti na bankovom účte, ktorý už nepoužívate je možné nastaviť voľbu Neaktívne. Po zakliknutí tejto voľby bankový účet nebude evidenciách ponúkaný napr. v evidencii peňažného denníka, faktúr a pod.
Zneaktívniť bankový účet je možné len na celé účtovné obdobie – to znamená, že ak nastavíte túto možnosť v roku 2015 bankový účet bude neaktívny od 1.1.2015.
Kód resp. poradové číslo pre bankový účet, ktorý už nepoužívate je možné zmeniť. Na účte, ktorý už nepoužívate zmeňte kód na nejaký iný napr. 3. Nastavte sa na aktívny bankový účet a kód prepíšte na 1. Následne keď vstúpite do Číselníka/Bankové účty budú bankové účty zotriedené podľa poradového čísla.