Dobrý deň, mám ešte jednu otázočku, pred používaním VRP sa faktúry pre občanov uvádzali do D.2 v KV, teraz úhrady týchto faktúr robíme cez VRP a každú úhradu dávam do peň.denníka samostatne kvôli prehľadu, mám tieto faktúry teraz uvádzať v KV D.1. ako evidované ERP, keď sú uhrádzané cez VRP? Ďakujem
ADMIN Miroslava Mráziková, pridaná odpoveď 27. januára 2021
1 odpoveď
Dobrý deň,
suma faktúry do evidencie DPH vstupuje pri vystavení faktúry, nie pri úhrade.
Ak vystavíte faktúru pre občana – nepodnikateľa, táto suma vstupuje do oddielu KV D2 s dátumom vystavenia faktúry.
V evidencii peňažného denníka zaúčtujete úhradu faktúry bez nadväznosti DPH.
ADMIN Miroslava Mráziková, pridaná odpoveď 27. januára 2021