Dobrý deň, potrebovala by som radu ohľadom nahrávania a následného účtovania dokladov.
Máme sieťovú verziu, kde kolegyňa nahráva došlé, odoslané faktúry a pokladničné doklady.
Je možné, aby ona doklady iba nahrávala bez toho, aby ich účtovala alebo určovala predkontácie?
Takisto by som prosila odpoveĎ,ako postupovať ked na jeden VPD je viac blokov za mesiac, napríklad nákup PHM, kde ich chceme nahodiť do tohto jedného VPD po položkách, nie jednou sumou.
Ďakujem
1 odpoveď
Dobrý deň.
V prípade, ak chcete nahadzovať doklady do evidencie účtovných dokladov bez rozúčtovania, odporúčame nahodiť ich cez zjednodušené knihy v menu Evidencia – Kniha záväzkov (Kniha pohľadávok, Pokladničná kniha). Doklad pridáte cez voľbu Pridaj. V doklade si následne vyberiete z ponuky “Zobraziť zaúčtovanie” (tri zelené bunky Bez zaúčtovania – Zjednodušené – Komplexné) voľbu Bez zaúčtovania.
Doklad potom rozúčtujete tak, že do neho vstúpite cez Oprav, vyberiete komplexné rozúčtovanie a spustíte vzor.
Ak potrebujete do jedného PD nahodiť viacero účtovných zápisov (napr. nákup PHM – opakovane) môžete to spraviť tak, že spustíte vzor na zaúčtovanie, kde si zaúčtujete jeden nákup PHM, po skončení vzoru sa postavíte na ďalší riadok a nanovo spustíte vzor atď.