Dobry den,
na splatky som kupil tablet. Do zavazkov evidujem doslu fa, kde je uvedeny, ZD, DPH a celkova suma.
V Sumarizacii je akontacia (uhradil som ju v hotovosti a na doklade z RP je napisane, ze to nie je faktura, ani doklad o predaji) a cast kupnej ceny na uhradu v splatkach bez akontacie. Obe sumy maju nulovu DPH.
Splatky platim mesacne, dostavam tlacivo “Mesacna splatka” s uvedenou sumou splatky, opat tam nie je DPH. Ako mam zaevidovat jednotlive platby?
Dakujem
1 odpoveď
Dobrý deň,
došlú faktúru zaevidujte do evidencie záväzkov s typom dokladu Faktúra – tuzemsko. Sumu zaevidujte s rozpisom na základ a DPH. Po uložení tlačidlom OK bude suma faktúry automaticky zaevidovaná aj do evidencie DPH – čiže suma DPH je uplatnená.
V peňažnom denníku zaúčtujte čiastočné úhrady. Prvým dokladom uhraďte hotovostnú úhradu – doklad z RP, ďalšie úhrady zaúčtujte podľa skutočnosti.