Dobrý deň, mám taký praktický nápad – námet k účtovaniu dokladov. Externe účtujem doklady kaviarne, ktorá podáva aj raňajkové menu. Takže denne ráno nakupujú v malých množstvách suroviny, nákup tovarov platia firemnou kartou. Takže mesačne mám napr. aj 30- 40 dokladov z Lidla a aj z iných obchodov. Chcela som si uľahčiť prácu a chcela som účtovať napr. 5 dokladov z Lidla cez interný doklad a následne sumárny doklad, kde som si chcela zaevidovať každý jeden doklad. A tu vznikol problém – na doklade z ERP Lidl nie je uvedený sumár nákupu s 20 % DPH, ani sumár nákupu s 10 % DPH. Tak pri nahadzovaní samostatných dokladov si musím spočítať sumár nákupov podľa sadzieb DPH. Viem si priamo nahodiť základ dane 20 % následne 20 % DPH, ale sumár to program neurobí . Bolo by to oveľa jednoduchšie, keby program urobil aj sumár podľa jednotlivých sadzieb automaticky / aby som to nemusela spočítavať ručne/. A ešte by bolo super, keby pri nahadzovaní vyššie uvedených súm som mohla používať enter a nie sa kurzorom nastavovať do jednotlivých políčok. Určite by to veľmi urýchlilo prácu.
Ďakujem pekne. S pozdravom Teniaková
3 odpovede
Dobrý deň,
áno, tak ako uvádzate sumárny doklad je možné vytvoriť aj v okruhu ID priamo cez podrobný rozpis DPH. V tomto prípade, je potrebné uviesť hodnoty v tabuľke Položky sumárneho dokladu samostatne pre 10 % sadzbu dane a samostatne pre 20 % sadzbu dane. Následne Vám program dopočíta hodnoty pre konkrétny doklad. V dolnej časti tabuľky sú uvedené aj celkové hodnoty pre 10 % aj 20 % sadzbu DPH. Medzi jednotlivými políčkami (riadkami a stĺpcami) je možné sa pohybovať šípkami na klávesnici, nie je potrebné používať kurzor. Enterom si viete následne vyvolať nový riadok pre zaevidovanie ďalšieho dokladu. Prikladáme Vám aj postup pre evidovanie sumárneho dokladu v pokladnici (postup evidovania je rovnaký aj v interných dokladoch) https://www.kros.sk/faq/13196/. V prípade ak potrebujete viac informácii kontaktujte nás na našej hotline: +421 (0) 41 707 10 21 a môžeme si to prejsť spolu.
Ďakujem za odpoveď, ale práve v tom je problém, že na bločku nemám sumár za jednotlivé sadzby dane. To znamená musím si sumár spočítať. Nešlo by to tak, že si nahodím základ dane 20 % a 20 % DPH / to je doklade napísané/ a program by si spätne spočítal a urobil sumár ? Nemusela by som ručne spočítavať základ dane a DPH podľa jednotlivých sadzieb.
Ďakujem. Teniaková
Dobrý deň,
väčšina pokladničných dokladov obsahuje sumárnu informáciu celkovej hodnoty dokladu (základ dane + DPH) za jednotlivé sadzby dane.
Avšak, chápeme že, ak na pokladničnom doklade nie je celková hodnota je potrebné ručne spočítať základ dane a DPH za jednotlivé sadzby dane a predlžuje to čas zaevidovania dokladov. Ďakujeme za túto informáciu a evidujeme ju ako námet na vylepšenie funkcie.