Vážená p. Vedúca odboru podpory OMEGA
Klientom Krosu som už dlhšiu dobu a využívam niekoľko vašich softvérových produktov. Dôvod, kvôli ktorému Vám píšem je, že ma zaujíma vaše oficiálne stanovisko k nižšie popísanému problému.
Vystavované doklady majú v nastaveniach možnosť voľby spôsobu výpočtu DPH v závislosti od toho či sa fakturuje (vychádza sa zo základu dane) alebo predáva cez reg.pokladňu (vychádza sa z ceny s DPH). Zvolená možnosť má vplyv na základ dane, ktorý nie je v oboch prípadoch totožný. Po vystavení dodacieho listu by výsledné sumy mali byť záväzné pre všetky ďalšie nadväzujúce doklady, výpočty, prehľady a pod.
Bohužiaľ u dodacieho listu s voľbou v nastaveniach „Daň sa vypočíta zrážkou z celkovej sumy s DPH“ to tak NIE JE. V dodacom liste v pravom bočnom okne hore „Celková suma podrobne – základ“ je uvedená nesprávna suma. V okne „dodacie listy“ v pravom bočnom okne dolu „spolu bez DPH v EUR“ je nesprávna suma.
Vo výdajke v pravej spodnej časti „Celková suma“ je nesprávna suma. V bočnom výsuvnom okne hore „celková suma podrobne – základ“ je nesprávna suma. V okne „Pohyby na sklade“ v stĺpci „suma za doklad bez DPH“ je nesprávna suma.
Asi zásadnejší problém je to, že program nielen zobrazuje nesprávne sumy ale s nesprávnymi sumami aj počíta. A z toho dôvodu sú v niektorých tlačových zostavách napr. manažérske funkcie – zisk z predaja – uvedené nepresné sumy základu dane a ich súčty.
Na dokladoch ide o rozdiely v desiatkach centov, no v konečnom súčte sa rozdiely za viac dokladov šplhajú do výšky niekoľkých eur.
Pre nás účtovníkov sú čísla (expresívne povedané) „svätým písmom“, neexistuje nič také ako informatívna, orientačná alebo nepresná suma za doklad resp. za určité obdobie. Ak vystavím nejaký doklad, ktorého základ dane, DPH sú pevne dané, spolieham sa na to, že program pracuje s týmito sumami. Väčšina kolegov mi dá určite za pravdu ak poviem, že sa jedná o elementárnu účtovnú matematiku, ktorej funkčnosť berie každý ako úplnú samozrejmosť.
Po kontaktovaní hotline a po preskúmaní situácie ma váš pracovník ubezpečil, že ide o chybu, ktorá bude odstránená vo februárovej aktualizácii. Vo februári som zistil, že problém nebol odstránený. Na hotline mi nevedeli povedať v akom štádiu je oprava hlásenej chyby. Následne ma kontaktoval pracovník, ktorý mi oznámil, že k oprave nedošlo a v najbližšej dobe ani nedôjde. Odôvodňoval to tým, že ide o náročný zásah do programu, že chybne zobrazované hodnoty majú len informatívny „orientačný“ charakter a že môj podnet budú evidovať ako „návrh na zlepšenie programu“.
Verím, že hovorím za mnohých užívateľov OMEGY ak poviem, že všetci investujeme nemalé peniaze do vašich produktov s cieľom uľahčiť a zjednodušiť si prácu a za svoje peniaze očakávame profesionálnu kvalitu akou sa prezentujete pri predaji vašich produktov.
Chcem sa Vás preto opýtať, či podľa Vášho názoru majú stačiť užívateľovi OMEGY (programu, ktorého hlavným účelom je spracovávať čísla) približné, orientačné a nepresné údaje a či vyššie popísanú situáciu považujete za štandard, ktorý nie je chybou, a teda si nevyžaduje opravu?
S pozdravom
Váš dlhoročný klient
1 odpoveď
Dobrý deň,
pre objasnenie vzniknutej situácie nám prosím pošlite Váš telefonický kontakt na omega@kros.sk a spojíme sa s Vami.