Dobrý deň,
chceli by sme Vás požiadať o radu, nakoľko sme sa s týmto po minulé roky ešte nestretli. Pri robení uzávierkových prác v programe OMEGA sme postupovali ako aj v minulých rokoch, odkontrolovali sme si saldokonto po položkách, sumárne, nakoniec sme vykonali aj odsúhlasenie saldokonta, ktoré urobila OMEGA automaticky. Vzhľadom k tomu, že sa vyskytli nejaké chyby, tie sme opravili, opätovne sme urobili odsúhlasenie saldokonta automaticky Omegou, aj ručne. Zostatky v hlavnej knihe sedia na saldokonto, taktiež aj prehľad záväzkov a pohľadávok. Následne sme po vykonaní všetkých prác urobili prechod do nového roka. Keď sme si ale porovnali zostavu nevyrovnaných dokladov saldokonta po položkách na konci roka a zostavu v období otvorenie v novom roku, veľa saldokontných položiek tam chýba (konkrétne najmä odberateľské a dodávateľské účty, až na zopár). Všetky tieto účty sme v starom roku prešli, všetky majú zaškrtnuté políčko saldokonta v účtovom rozvrhu, a nemajú zaškrtnuté položky neprenášať do nového roka, ani nezahrnúť do saldokonta. Chceme sa preto spýtať, či nám neviete poradiť, kde by ešte mohla byť nejaká chyba. Vopred ďakujeme.
1 odpoveď
Dobrý deň,
popisované rozdiely v Saldokonte, Vám mohli vzniknúť z viacerých príčin. Každý prípad je potrebné riešiť individuálne. Aby sme Vám mohli poskytnúť konkrétne odporúčanie, potrebovali by sme viac informácií. V danej otázke nás kontaktujte telefonicky na 041/707 10 21. Ďakujem.