Dobrý deň,
prosím o usmernenie, ako sa vysporiadať s nasledujúcou situáciou:
- Došlá faktúra uhradená z bankového účtu (nákup kancelárskeho nábytku).
- Obchod objednávku stornoval (pre poškodený tovar), vystavil dobropis v plnej výške pôvodnej objednávky a zadal novú objednávku v tej istej hodnote.
- Nová faktúra v rovnakej hodnote.
Ako to nahodiť do jednoduchého účtovníctva? Prvú faktúru som uhradila z účtu z banky. Ako spárovať dobropis a novú faktúru? Z dobropisu nemám príjem na účte ani v pokladni.
Ďakujem
Lenka, pridaná odpoveď 12. septembra 2022
1 odpoveď
Dobrý deň,
došlý dobropis a došlú faktúru vzájomne započítate cez Evidencie – Zápočet pohľadávok/záväzkov cez Pridaj.
Vyplníte partnera. Cez pridaj záväzok vyberte došlý dobropis a následne rovnako cez pridaj záväzok vyberte došlú faktúru.
Obidva doklady budú vzájomné započítané cez Interné doklady.
Podpora Alfa plus, pridaná odpoveď 12. septembra 2022