Dobrý deň,
v manuáli “https://www.kros.sk/faq/oprava-odpocitanej-dane-pri-neuhradeni-zavazku-po-lehote-splatnosti-100-dni/?fbclid=IwAR1UITnSSFH6_q_lVh6HkO9Mc3zsXUzNWoXJ50S6jSe7YQSM2cQDd-VauUc”
by ma zaujímalo ako podľa tohto manuálu sa dopátram k záväzkom, ktoré hranicu 100 dní presiali v rámci daného mesiaca a zároveň v tom mesiaci boli aj do konca uhradené a subjekt má podľa FS povinnosť aj tieto faktúry riešiť (a mať ich v KV v oddiely C2 aj plusom aj mínusom, teda dvomi riadkami). Manuál sa odvoláva iba na neuhradené záväzky. Avšak kľudne sa môže stať že napr. 101 deň po splatnosti je 15.01.2023 a úhrada záväzku je 25.01.2023 a teda v neuhradených záväzkov (saldokonte) ho vôbec nebude vidieť a to znamená, že subjekt si nesplní povinnosti voči DU a podaný KV nebude správny.
3 odpovede
Dobrý deň,
daná situácia v praxi môže nastať. V tomto prípade je potrebné zaevidovať 2 interné doklady, kde v prvom vykonáme opravu odpočítanej dane a v druhom opravu už opravenej odpočítanej dane tak, ako píšete.
Pre vysvetlenie nastavenia tlačových zostáv nás prosím kontaktujte na HOT LINE 041/707 10 21.
Dobrý deň,
avšak ak pôjdem podľa Vášho manuálu tak vôbec nebudem vedieť, že daná situácia vôbec nastala, nakoľko podľa manuálu mám sledovať saldokonto neuhradených faktúr ku koncu mesiaca. A teda faktúra ktorá je v danom mesiaci uhradená mi vôbec saldokonto neponúkne a nebudem vedieť, že bola 100 dní po splatnosti a až následne uhradená.
Ja viem ako to zaúčtovať, mne ide o to, že ten manuál nie je dobrý a je zavádzajúci, a ak bude niekto postupovať podľa manuálu a riešiť len neuhradené záväzky, tak pri takom prípade ako som popísala, tak bude porušovať zákon nakoľko na to vôbec nepríde, že takýto prípad tam mal.
Dobrý deň,
v prípade ak nastane situácia, že v jednom zdaňovacom období uplynie lehota 100 dní od dátumu splatnosti a zároveň aj úhrada faktúry, je možné takúto kontrolu vykonať v zostave Saldokonto (sumárne)/Saldokonto (po položkách), kde si skontrolujeme Vyrovnané záväzky. V tlačovej zostave pre vyrovnané záväzky budete mať zobrazený aj dátum úhrady. Prípadne je pri kontrole záväzkov možné postupovať aj napríklad cez Prehľady – Prehľad záväzkov, kde kliknutím na ikonu Ďalšie filtre si sprístupníme voľbu „Zobrazovať úhrady a uhradenú sumu dokladu iba za vybrané obdobie“ a následne pristúpiť k ich kontrole.
V prípade nejasnosti nás kontaktujte na HOT LINE 041/7071021.