Dobrý deň, zistila som nejakú nezrovnalosť, ktorá sa nám stala pri prechode z programu Alfa na Alfa plus, a potrebovala by som podať opravné daňové priznanie. Keď si však otvorím rok 2012 evidenciu Pohľadávok, mám už väčšinu uhradenú, hoci tieto úhrady boli realizované až v roku 2013. Neviem ako mám vytlačiť evidenciu Pohľadávok, ktoré neboli uhradené do 31. 12. 2012. A ako mám vytvoriť opravné daňové priznanie s naplnením správnych údajov. ďakujem za odpoveď
1 odpoveď
Dobrý deň,
evidenciu pohľadávok, ktoré neboli uhradené k 31.12.2012, vytlačíte cez hlavné menu v programe Tlač/Pohľadávky (z evidencie pohľadávok pomocou tlačidla Tlač/Kniha pohľadávok). Vo formulári Tlač – Pohľadávky na záložke Filter nastavte filter “Stav k” ako Dátum – 31.12.2012 , filter “Dátum vyhotovenia” nastavte na Účtovné obdobie 2012 a filter “Vyrovnanie” na Nevyrovnané.
Podľa našich informácii sa po uplynutí lehoty na podanie daňového priznania podáva dodatočné daňové priznanie. Dodatočné daňové priznanie vytvoríte cez hlavné menu v programe Firma/Daňové priznania, výkazy a hlásenia/Daňové priznanie k dani z príjmov FO typ B pomocou tlačidla Pridaj´- druh daň. priznania zvoľte Dodatočné. Do dodatočného daňového priznania je potrebné údaje týkajúce sa dodatočného daňového priznania a rozdiel oproti pôvodnému daňovému priznaniu vyplniť ručne, tieto údaje nie sú vyplnené automaticky. Pri vypĺňaní daňového priznania Vám odporúčame sa riadiť poučením k vyplneniu daňového priznania, ktoré vyvoláte po kliknutí na tlačidlo Poučenie (v dolnej časti daňového priznania)