Dobrý deň,
balík podpory Alfa plus bol uhradený 28.12.17 kartou priamo zo zóny pre klienta. Účtujerme v JÚ. Sme v režime uplatňovania DPH na základe prijatej platby. Faktúra je z 28.12.2017 s dátumom dodania/prijatia platby 28.12.2017. Z účtu boli prostriedky odpísané až v r. 2018.
Máme to účtovať ako platbu kartou teda ako interný výdavok z priebežnej položky ešte v r. 2017 a potom ako interný výdavok z banky na priebežnú položku v r. 2018? A čo s DPH? (odpočítať si ju môžeme až v r. 2018 – nešlo o platbu cez ERP).
Môžete nám poradiť, ako máme postupovať v Alfe plus?
Ďakujem.
1 odpoveď
Dobrý deň,
faktúru odporúčame zaevidovať do záväzkov v roku 2017. Následne cez postup platby kartou vysporiadate úhradu. V peňažnom denníku cez interný doklad výdavkový uhraďte faktúru, pričom bude úhrada vstupovať do DPH. Na doklade zakliknite voľbu “Platba kartou” a program zaúčtuje príjem na priebežnú položku. Následne vysporiadate v r. 2018 priebežnú položku zaúčtovaním výpisu z banky.