Dobrý deň, ako správne zaúčtujem nákup PHL platobnou kartou, keď používam 80% paušálne výdavky PHL, stačí len kliknúť na Vašu novú ikonu 80 % alebo aj pridať interný doklad na vysporiadanie medzi pokladnicou a bankou. Ďakujem
4 odpovede
Dobrý deň,
automatické rozúčtovanie, ktoré je v Alfe plus zapracované rozúčtuje sumu z pohľadu DPH aj z pohľadu dane z príjmov.
Z pohľadu dane z príjmov je suma rozúčtovaná do stĺpca Výdavok za zásoby a do stĺpca Iný výdavok neovplyvňujúci základ dane. To znamená, že Interný doklad v tomto prípade už neúčtujete.
Neviem, či si rozumieme, ale vlani podľa Vášho návodu pri platbe kartou, sme museli účtovať aj cez priebežné položky , pretože dátum nákupu PHL platobnou kartou je predsa len skorší , než je táto suma odpočítaná z účtu. Toto som mala na mysli , ako to vysporiadať po novom s použitím ikony 80%PHL. ďakujem.
Dobrý deň,
ospravedlňujem sa za nepresnú informáciu k predchádzajúcej diskusii.
Pri zaúčtovaní nákupu PHL platobnou kartou postupujete nasledovne:
– v peňažnom denníku zaúčtujete Interný doklad – Výdavok, kde použijete tlačidlo 80% paušálne výdavky PHL. Automatické rozúčtovanie zabezpečí rozúčtovanie z pohľadu DPH a z pohľadu dane z príjmov,
– následne v peňažnom denníku zaúčtujete druhý doklad Interný doklad – Príjem – Príjem z priebežnej položky,
– tretím dokladom zaúčtujete odpočítanú sumu za nákup PHL z bankového účtu, kde zvolíte Banka – Výdavok – Výdavok na priebežnú položku.
To znamená, že nákup PHL pri platbe kartou vždy účtujete aj cez priebežné položky.