Dobrý deň, sme eshop a vystavili sme faktúru na zákazníka v sume 4,90 – z čoho 1euro bola suma za tovar a 3,90 bola preprava. Zakazník si zasielku prebral cez Packetu a na dobierku, čiže zaplatil Packete. Packeta nám vystavila faktúru za služby prepravné v sume 4,40 a vzájomne si započitala vyzbieranú sumu od zákazníka 4,90 a 4,40 čo bola suma spojená s poskytnutím služby prepravné a na bankový účet nám poslala sumu 0,50 centov. Ako mám postupovať pri účtovaní? Ako si tieto dva doklady – VF na zákazníka a DF od Packety vzájomne započítať? Ďakujem veľmi pekne.
1 odpoveď
Dobrý deň,
vystavenú faktúru pre zákazníka v sume 4,90 eur vzájomne započítate so sumou 4,40 eur, na ktorú zaevidujete v evidencii záväzkov nový doklad – záväzok voči spoločnosti Packeta. Zápočet vykonáte cez peňažný denník – interný doklad príjem – ktorým čiastočne uhradíte faktúru pre zákazníka (pridáte úhradu vo výške 4,40 eur) a cez interný doklad výdavok uhradíte záväzok voči Packete v sume 4,40 eur. V prípade, že vediete jednoduché účtovníctvo, interné doklady uložíte ako uzávierkové – na záložke Ostatné zakliknete voľbu “Uzávierkový doklad”, nakoľko vzájomný zápočet je uzávierková účtovná operácia. Zvyšnú sumu faktúry pre zákazníka vo výške 0,50 eur si uhradíte na základe prijatej úhrady na bankový účet od spoločnosti Packeta.