Dobrý deň podnikateľ kúpil auto zaradené do majetku firmy. Na základe Zmluvy o zabezpečení telematických služieb mu prišli postupne tri doklady. Prvý v auguste 2016 – Zálohový list na dohodnutú sumu bez DPH. Túto sumu v auguste zaplatil. V septembri 2016 mu prišiel Daňový zálohový list, na ktorom je suma rozpísaná na základ a DPH a napísané : uhradené dokladom a číslo prvého dokladu. Dnes prišiel ďalší doklad : Faktúra – daňový doklad, na ktorom je napísané : odúčtovanie sumy z dokladu č.2, ale iba výške sumy bez DPH. Poprosím napísať ako posledné dva doklady zaúčtovat. Ďakujem. Prvý som dala ako Zálohová platba.
1 odpoveď
Dobrý deň,
druhý doklad, ktorý Vám bol doručený je faktúra na prijatý preddavok a na základe tejto faktúry máte nárok na odpočet DPH. To znamená, že došlú faktúru zaevidujte do záväzkov s typom dokladu Faktúra – Tuzemsko.
Tretí doklad by mala byť vyúčtovacia faktúra. Na tejto faktúre by mala byť uvedená celková suma celej dodávky a k úhrade 0 alebo nedoplatok/preplatok.
V tomto prípade doporučujeme overiť z akého dôvodu je na faktúre odpočítaná len suma bez DPH a zaevidovanie faktúry overte účtovne.