Dobrý deň. Prosím Vás, ako zaúčtovať takýto účtovný prípad? V e-shope sme si vybrali tovar a zaplatili ho platobnou kartou. Keďže tovar dlho neprichádzal, objednávku sme zrušili a peniaze nám boli vrátené na účet bez akéhokoľvek dokladu. Máme len emailovú objednávku a žiadosť o storno. Mám to dať ako mylnú platbu a VNZD a následne PNZD?
A podobný prípad, keď sme takisto zaplatili celú objednávku vopred platobnou kartou a na sklade bol len určitý tovar. Za tovar, ktorý nám bol dodaný, bola vystavená faktúra a zvyšná suma nám bola vrátená na účet taktiež bez dokladu. Je to v poriadku, prosím? Nie je potrebné požadovať zálohovú faktúru a dobropis? A ako tieto prípady zaúčtovať? Nie sme platiteľmi DPH. Ďakujem pekne.
3 odpovede
Dobrý deň pani Iveta,
keďže objednávka bola zrušená a vy viete, že suma bude vrátená na Váš účet, môžete tieto sumy zaúčtovať spôsobom ako ste uviedli, čiže výdavok bude VNZD a vrátená suma bude PNZD.
Pani Iveta pri tomto druhom spôsobe môže byť viacero spôsobov účtovania. Napr. ak by ste celú sumu zaúčtovali do výdavkov ovplyvňujúcich základ dane tak vrátenú sumu by ste zaúčtovali do rovnakého stĺpca VOZD, ale mínusom. Pravdepodobne väčšina eshopov postupuje rovnako ako ste uviedli vy – to znamená, že nevystavia dobropis.
Dobrý deň,
čo je prosím Vás VNZD a PNZD? Mám podobný prípad, avšak nedarí sa mi pochopiť skratke. Ďakujem pekne.
S pozdravom
Dobrý deň,
VNZD je výdavok neovplyvňujúci základ dane a PNZD je príjem neovplyvňujúci základ dane.