Dobrý deň,
potrebovala by som poradiť ohľadom vystavenia faktúry za náhradné diely.
Sme platca DPH a prijali sme faktúry od zahraničného dodávateľa v EUR na náhradné diely, tieto diely boli zahrnuté do osobnej spotreby na opravu motorových vozidiel vo vlastnej firme.
Niektoré nespotrebované diely sme vyfakturovali inej firme (platca DPH) ako predaj náhradných dielov + s našim ziskom na účty:
511/
/343
/321
– keď sme prijali diely nahrala som ich na sklad a v príjemke, typ príjmu: prijem zahraničie, zaúčtovala som to ako príjem materiálu: 501/111.
– pri vystavovaní odoslanej faktúry som zadala do položiek tie náhradné diely, ktoré som predávala, tam som zadala účty:
/642
/343
311/
– pri výdajke zo skladu predaných náhradných dielov som použila účet: 542/112

Postupovala som správne pri účtovaní?
Stačí keď na faktúru napíšem ,, faktúra slúži zároveň ako dodací list ,, ?

Ďakujem.

, pridaná odpoveď 28. februára 2021