Dobrý deň,
ako sa dá preddefinovať bankový účet, resp. ako sa dá zakázať bankový účet.
Kým som založil podnikateľský účet, používal som na dve transakcie svoj osobný, ktorý končil *79 a v účtovnej osnove bol vedený ako 221-001. Následne som založil v banke podnikateľský účet, ktorý končí *59 a v účtovnej osnove je vedený ako 221-002.
Prvý účet vzhľadom na archiváciu nechcem mazať, hoci už pracujem len s druhým účtom. Pri automatických účtovaniach a pri generovaní faktúr mi však stále ponúka účet *79, resp. 221-001.
Existuje nejaký spôsob ako účet *79 resp. 221-001 nepoužívať? Myslím zakázať ale nezmazať?
Ďakujem.
6 odpovede
Dobrý deň Vladimír,
bankový účet nie je možné nastaviť ako neaktívny, stále sa bude zobrazovať v ponuke. Na faktúre si ale viete nastaviť, aby ťahalo iba nový účet. Urobíte to podľa postupu tu:
https://www.kros.sk/faq/12510/
V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať na hotline na telefónnom čísle +421 (0) 41 707 10 21.
Dobrý deň,
ďakujem Vám veľmi pekne za promptnú reakciu. Návod mi pomohol a už sa to správa tak, ako má 🙂
Dobrý deň, tak napokon s tým ešte mám problém.
Bankový účet sa správa presne tak, ako má, ale pri automatickom rozúčtovaní mi vždy načíta zlý analytický účet a musím to manuálne opravovať.
Napríklad pri úhrade faktúry mi automaticky vyplní 321-000/221-001, hoci by som potreboval 321-000/221-002.
Účet 221-001 je už prázdny a nikdy s ním pracovať nebudem. Zároveň ho ale nechcem mazať (netrúfam si, lebo sú na neho vedené účtovné záznamy). Dá sa nejako deaktivovať.
Ďakujem 🙂
Ešte doplním, že nesprávne vyplnenie analytického účtu sa mi stáva aj pri importe bankových výpisov. Teda k analytickému účtu 221-002 mám priradený konkrétny bankový účet, z ktorého importujem bankové výpisy, no aj tak mi tam pri automatickom rozúčtovaní vloží 221-001.
Dobrý deň,
odporúčame Vám skontrolovať správnosť nastavenia účtu bankového výpisu podľa uvedeného postupu https://www.kros.sk/faq/11954/. Je potrebné skontrolovať či účet ma uvedený rovnaký analytický účet v menu Číselník – Bankové účty a zároveň v menu Firma – Nastavenie – Číslovanie dokladov.
Dobrý deň,
ďakujem, mal som chybu v číslovaní dokladov, kde som mal uvedený analytický účet 001 a opravil som na 002. Už sa to správa správne.
Ďakujem za špičkový helpdesk 🙂