Skúste mi, prosím, vysvetliť, prečo prenáša do ďalšieho roku niektoré bankové poplatky, ktoré sú zaúčtované automatickým účtovaním cez poplatky, nie je zadaný žiaden partner, v párovaní nie je zadaný žiaden doklad, účtovanie klasické 568/221 …
Tiež ma zaujíma nasledovné:
Prečo doklady s jednorázovými preddavkami z BÚ. alebo pokladne bez vyúčtovacej faktúry k prijatej platbe (preddavok bol vyúčtovaný pri dodávke tovaru alebo služby), kedy nenastavujem účet ako saldokontný, tiež prenáša do ďalšieho roku? Viem, že sa to dá zakliknúť. aby neprenášalo, ale sa pýtam, prečo…Máte to tak nastavené, že pri všetkých účtoch, ktoré majú byť saldokontné a my ich ako saldokontné nenastavíme, ich prenesie? (aby som sa vedela zariadiť odrazu a nemusela sa vracať s prechodmi…)
Vďaka + pozdrav do nového týždňa
6 odpovede
Dobrý deň,
program do nasledujúceho roka prenáša nevyrovnané doklady zaúčtované na saldokontných účtoch. Odporúčam preto skontrolovať cez menu Číselník – Účtovný rozvrh, či účet 568, príp. 221 nie je nastavený ako saldokontný.
Ak sú preddavky správne saldokontne vysporiadané, program ich do nasledujúceho roka neprenesie. Preto odporúčam skontrolovať saldokonto na konci účtovného obdobia. Postup na kontrolu saldokonta nájdete aj na našej stránke www.kros.sk v Často kladených otázkach: https://www.kros.sk/tmp/asset_cache/link/0000114708/Kontrola_saldokonta.pdf
to som skontrolovala. Samozrejme ani 568, ani 221 nemám nastavený, ako saldokontný (prečo aj?). Na 568 je veľa účtovaných položiek za poplatky a vytiahlo len túto jednu…
Kontaktujte nás prosím telefonicky na telefónnom čísle 041/707 10 21. Spoločne si prejdeme dané doklady. Ďakujem.
vyriešila som to tak, že som si nesprávne prenesené doklady v roku 2018 vypísala, vrátila sa do roku 2017, zaškrtla “neprenášať do roku 2018”. a urobila nový prechod. Je však pre mňa naozaj nepochopiteľné, aby prenášalo doklad, zaúčtovaný na 568. Momentálne sa tým nejdem už zaoberať. Ak sa vyskytne problém v inej firme, budem Vás kontaktovať.
Dobrý deň,
mne to tiež spravilo v pokladni vo výdavkových dokladoch na účte 501 a v banke tiež poplatok z 12 mesiaca. Nezaoberám sa teraz momentálne s tým, lebo mám dosť roboty aj bez toho. Riešiť to budem po hektickom období.
Dobrý deň pani Hrnčiarová,
u každého užívateľa môže byť príčina naozaj rôzna. Kontaktujte nás na Hotline a spoločne sa na to pozrieme.