Dobrý deň, poprosím o radu – zákazník omylom zaplatil jednu faktúru dva krát cez bankový účet, prvý krát ešte v novembri a druhý krát v decembri. Chcem sa spýtať ako postupovať, ako zaevidovať platbu navyše? A aký je spôsob vrátenia peňazí – dobropis a následne platba alebo sa to dá aj inak?
Ďakujem veľmi pekne za radu
1 odpoveď
Dobrý deň, v prípade, že mylná platba bude vrátená odberateľovi, túto sumu Vám odporúčame zaúčtovať ako Iný príjem neovplyvňujúci základ dane. Následne by ste vrátenie platby zaúčtovali ako Výdavok neovplyvňujúci základ dane. Vzhľadom na to, že neexistuje faktúra, ku ktorej by ste v súvislosti s mylnou platbou vystavili dobropis, odporúčame platbu vysporiadať bez vystavenia dobropisu.