Dobrý deň, sme platcovia DPH, účtujeme v Alfe plus. Dočítala som sa, že keď vystavujem príjmový doklad na vystavenú faktúru, nesmie tam byť rozpis základu a DPH, iba suma celkom. Avšak pri vytváraní PPD s týmto rozpisom mi vyhodí, že mám zlý rozpis a vlastne mi to hodí celé aj s DPH do príjmov. Neviem, ako mám vytvoriť PPD, ktorý by sa správne zapísal do peňažného denníka a zároveň aby sa dal vytlačiť bez rozpisu. Alebo je to v poriadku, keď vystavím PPD s rozpisom? Vraj by to daniari mohli chápať ako ďalší daňový doklad a dať mi doplatiť DPH. Ďakujem
1 odpoveď
Dobrý deň,
príjmový pokladničný doklad pri úhrade faktúry musí obsahovať povinné údaje pre účtovný doklad – podľa zákona o účtovníctve 431/2002 Z.z., § 10. Ak ide o doklad, ktorým sa uhrádza faktúra, tak rozpis DPH povinný nie je, no zároveň nie je ani zakázaný.
V súčasnosti v programe Alfa plus je možné vytvoriť príjmový pokladničný doklad len s rozpisom na základ a DPH.