Dobrý deň, chcela by som sa opýtať či chápem správne postupu pri účtovaní prijatých príspevkov prvej pomoci a následného poníženia výdavkov, ktoré boli z dotácie uhradené. SZČO prijala v roku 2021 príspevky prvej pomoci v sume napr. 4000€, a z toho uhradil odvody spolu za napr. 2000 €, reálne odvody boli napr. 2500 €. Na konci roka tú sumu odvodov, ktorá bola hradená z príspevkov zaevidujem mínusom ako uzávierkový účet. V mojom prípade teda reálne ostalo 500 €, ktoré sú výdavkami ovplyvňujúcimi základ dane. Moja otázka , aká sumu odvodov sa bude uvádzať v DP v kolónke preukázateľne zaplatené poistné z príjmov podľa §6, a tiež aké sumy mam uvádzať v prílohe č. 3 DP. ďakujem
2 odpovede
Dobrý deň, v prípade, že živnostník prijal príspevok 1. pomoci, v zmysle usmernenia FS je povinný k 31.12. stornovať výdavky, ktoré boli hradené z prijatého plnenia. V uvedenom prípade storno výdavkov zaúčtujete cez ID – suma mínusom. Čo sa týka DPFO – strany 4 a 3. prílohy – v DP uvediete iba tú sumu odvodov, ktorá bola hradená z vlastných zdrojov živnostníka, vo Vašom prípade sumu 500 eur. Viac informácií k uvedenej problematike nájdete v usmernení FS:
Dobrý deň, mala by som ešte doplňujúcu otázku ohľadom príspevku prvá pomoc. Čo ak prijatá dotácia je vyššia ako skutočné výdavky živnostníka, ktoré boli s dotácie hradené? Ostáva zvyšná suma v príjmoch neovplyvňujúcich ZD?