Dobrý deň
Prosím ako zaúčtujem nasledujúci príklad.
- Prijali sme reklamáciu od zákazníka, čiže nám vrátil tovar, ktorý reklamoval. Máme v sklade urobiť príjemku – vrátené od odberateľa?
- Tento tovar sme následne na reklamáciu posunuli dodávateľovi/výrobcovi, ktorý tovar vyreklamoval a vystavil nám dobropis. Takže zasa urobíme v sklade výdaj – Vrátené dodávateľovi?
- Následne si zákazník žiadal vymeniť za nový tovar v inej veľkosti. Takže peniaze zákazníkovi nevraciame, ale posielame mu tovar v rovnakej hodnote. Ako odpísať zo skladu tento tovar? Mám zvoliť Výdaj – Iný výdaj a do poznámky uviesť, že to bolo v rámci reklamácie? A mám zákazníkovi vystaviť nejakú faktúru (samozrejme s nulovou hodnotou) alebo zaslať s novým tovarom iba dodací list?
Ďakujem veľmi pekne
S pozdravom
Renáta
Renáta, pridaná odpoveď 24. novembra 2021
1 odpoveď
Dobrý deň pani Renáta,
1.) vrátený tovar zaeviduje ako príjemku – vrátené od odberateľa,
2.) tovar vrátený dodávateľovi zaevidujete ako výdaj zo skladu – vrátené dodávateľovi,
3.) v tomto prípade môžete zvoliť Iný výdaj a do poznámky si poznačiť informáciu, že tovar vyskladnený v rámci reklamácie. Tovar odpíšete zo skladu v skladovej cene a odberateľovi môžete vytlačiť výdajku alebo dodací list.
Podpora ALFA plus, pridaná odpoveď 24. novembra 2021