dobrý deň,
chcela by som sa opýtať či je možné v rámci jedného účtovníctva deliť došlé faktúry, vydané faktúry a tiež výdavky pokladne na dve časti, pretože pod jednou firmou podnikajú dvaja a chceli by vedieť náklady a výnosy oddelene.
ďakujem
1 odpoveď
Dobrý deň,
v prípade že potrebujete sledovať výnosy a náklady jedného účtovníctva v rozdelení na viac častí, v programe Omega to vieme sledovať pomocou účtovania na strediská. Cez menu Číselník – Strediská je potrebné si nadefinovať jednotlivé strediská na ktoré chcete sledovať náklady a výnosy (vo Vašom prípade by každý podnikateľ reprezentoval samostatné stredisko).
Následne je potrebné si hromadnou funkciou upraviť všetky automatické účtovania. Pred hromadnou zmenou Vám odporúčame spraviť si archív databázy. Úprava sa vykoná cez menu Evidencia – Účtovné doklady. V spodnej časti je potrebné kliknúť na tlačidlo Pridaj, ako keby sme išli pridávať nový doklad. Následne sa v hornej časti za bunkou Automatické účtovanie nachádza tlačidlo lupy na ktoré klikneme. Otvorí sa formulár Výber automatického účtovania. V hornej časti tohto formulára sa nachádza tlačidlo Funkcie – Ďalšie funkcie – Zmena stredísk v predkontáciách. Je potrebné pridať zastávku na stredisku, a iba na predkontáciách, ktoré používajú nákladové alebo výnosové účty alebo účet z hlavičky dokladu. Zmenu potvrďte tlačidlom OK.
Po vykonaní tejto zmeny sa Vám upravia všetky automatické účtovania a to tak, že na riadku kde budete účtovať o náklade alebo výnose Vám automatické účtovanie zastaví aj v bunke „Stredisko“ kde zvolíte príslušné stredisko, na ktoré sa daný doklad vzťahuje.
Ak budete mať takto zaúčtované doklady v účtovníctve, je možné vytvárať rôzne prehľadové zostavy a to tak, že zvolíte danú zostavu s prívlastkom SZČP.