Dobrý deň.
Na konci účtovného obdobia je potrebné znížiť stav záväzku voči Úradu práce / poskytnutie dotácie v čase pandémie/. Výdavky súvisiace s podnikaním, ktoré boli v priebehu učt. obd. financované z tejto dotácie sa majú zaevidovať ako úhrada záväzku, zrejme ručne. Mohli by ste mi prosím upresniť postup účtovania? Poznámka: jedná sa o nákup tovaru. Ďakujem.
2 odpovede
Dobrý deň pani Mária,
v prípade, že sa pýtate na účtovanie príspevkov v rámci projektov Prvá pomoc resp. Prvá pomoc PLUS opatrenie č. 2, tak tento príjem zaúčtujete ako príjem neovplyvňujúci základ dane. Túto sumu, ktorú ste použili na svoje výdavky ovplyvňujúce základ dane, na konci roka v rámci uzávierkových operácií znížite (stornujete) o daňový výdavok. Čiže zvolíte Interný doklad – Výdavok, vyberiete konkrétny stĺpec napr. Výdavok za zásoby a doplníte túto sumu mínusom.