Dobrý deň, potrebujem radu čo sa týka skladového hospodárstva. Chystám sa účtovať bar, kaviareň a akým najjednoduchším spôsobom mám účtovať tieto doklady: konateľ spoločnosti mi prinesie doklad na ktorom sú jednotlivé položky čaj, káva, drinky a podobne, môžem to zaučtovať ako v pohyboch na sklade do príjemky na účet 131 a k tomu pripojiť pokladničný doklad alebo došlú faktúru ? prípade máte nejaký manuál spracovaný ako účtovať tovar v maloobchode ?
1 odpoveď
Dobrý deň,
v prípade ak vediete podvojné účtovníctvo v programe Omega je potrebné pokladničné doklady alebo došlé faktúry evidovať v menu Evidencia – Účtovné doklady, aby sa doklady dostali do účtovníctva. Ak plánujete aj účtovať skladové hospodárstvo odporúčam v menu Sklad – Pohyby na sklade zaevidovať Príjem tovaru na sklad, konkrétne na účet 131. Následne keď tovar spotrebujete je potrebné vytvoriť Výdaj tovaru. Prípadne, keď budete vystavovať doklad cez maloobchodný predaj, automaticky Vám program vytvorí výdajku a zaúčtuje daný pohyb do spotreby.
V prípade otázok nás neváhajte kedykoľvek kontaktovať telefonicky na tel. čísle 041/707 10 21.