Dobrý deň. Prosím o postup účtovania a evidovania stravných lístkov pre živnostníka, nakúpené do zásoby. Stravné lístky zakúpené 30.1.2015, 62 ks á 4,20€ + 4,98 € bez DPH nejaký poplatok. Do knihy záväzkov som prijala faktúru, členenú na stravné lístky a provízia za stravné lístky, nič nevstupuje do DPH. V peňažnom denníku som si otvorila druhú pokladnicu s názvom ceniny. Úhradu v hotovosti som nahrala na 2x. Prvýkrát ako úhradu 5,98€ za poplatok ako výdavok za služby z pokladnice1. Druhýkrát sumu 260,40 € za stravné lístky ako výdavok na priebežnú položku z pokladnice1a toto som dala potom ako príjem do pokladnice2-ceniny ako príjem z priebežnej položky. V januári potrebujem odúčtovať jeden stravný lístok a vo februári 24 ks. Tu už potrebujem poradiť, ako. Či ako výdavok z pokladnice2-ceniny, aký výdavok to bude a či neobsahuje DPH, alebo nejako inak. Ďakujem za radu a prajem pekný deň.
3 odpovede
Asi je potrebné ten postup aktualizovať a pridať postup aj v prípade nákupu stravných lístkov do zásoby.
Dobrý deň,
rozúčtovanie do viacerých stĺpcov PD je možné urobiť aj priamo na záväzku, kliknutím na tlačidlo R v poli Stĺpec PD. Následne pri úhrade záväzku nie je potrebné zaúčtovať úhradu záväzku dvoma dokladmi, ale úhradu zaúčtujete len jedným dokladom a suma bude rozúčtovaná do konkrétnych stĺpcov PD.
Vo Vašom prípade keďže ceniny evidujete na samostatnej pokladnici 2, poskytnuté SL zaevidujete ako Pokladnica/Výdavok z tejto pokladnice 2 a sumu zaúčtujete ako Ostatné výdavky odpočitateľné od základu dane.
Ceniny neobsahujú DPH to znamená, že výdavok z cenín zaúčtujete v N-sadzbe DPH (Neobsahuje).
Dobrý deň,
na základe Vašej pripomienky vytvoríme a zverejníme aj postup pre zaúčtovanie nákupu SL pre SZČO pri nákupe SL do zásob.