Dobrý deň,
spoločnosť vystavila zálohovú faktúru, ktorá bola uhradená zamestnancom, ten však doklad z ERP dodal až po uzávierke DPH. Následne došlú faktúru s odpočítaním preddavku uhradil kartou konateľ. Je možné zaúčtovať DF len na sumu, ktorú uhradil konateľ a zálohovú faktúru s úhradou nedať do účtovníctva, aby sa nemuselo robiť dodatočné DP? Prípadne je možné zaúčtovať blok z ERP z minulého mesiaca bez vykonania dodatočného DP?
Vopred ďakujem veľmi pekne za odpoveď.
1 odpoveď
Dobrý deň,
do DPH vstupuje len daňový doklad (DF), nie zálohová faktúra. Ak teda máte zaúčtovanú došlú faktúru správne a potrebujete doúčtovať len doklad o zaplatení preddavku a urobiť jeho odpočet z faktúry, môžete uzávierku DPH zrušiť, zaevidovať chýbajúce doklady, a v novej uzávierke DPH by ste nemali vidieť žiadnu zmenu (teda netreba podávať dodatočné DP k DPH).
V prípade nejasností nás, prosím, kontaktujte na hotline linku, kde jednotlivé kroky prejdeme spoločne.