Dobry den, mohla by som Vas velmi pekne poprosit, ako uctovat nakup zasob (kancelarske potreby, hygienicke potreby…) sposobom B v programe omega, co vsetko je potrebne vykonat a nastavit v programe pocas celeho roka a na konci roka?
Dakujem velmi pekne za pomoc.
3 odpovede
Dobrý deň,
pri účtovaní skladu spôsobom B je počas roka potrebné evidovať všetky došlé faktúry za materiál/tovar na nákladovom účte napr. 501. Všetky príjmy a výdaje budete evidovať na sklade cez Sklad – Pohyby na sklade – Príjem/Výdaj bez zaúčtovania. To znamená, že na záložke zaúčtovanie nebude vyplenný žiaden účet.Na konci roka je potrebné spraviť uzávierku skladu cez Firma – Uzávierka – Skladu – musíme odškrtnúť pole Zaúčtovanie pohybov skladu (pole musí byť prázdne). Následne je potrebné spraviť inventúru skladu. Zistené manká a prebytky je potrebné zaúčtovať ručne v EUD v okruhu ID. Následne je potrebné preúčtovať nákladový účet 501 na účet skladu 112 resp. 132 v EUD v okruhu ID.
Dakujem, ak si vo vnútornom predpise urcim, ze niektore druhy materiálov budem účtovať priamo do spotreby bez zaúčtovania na sklad, uz nebudem preuctovat nic na ucet 112. konecny stav 501 sa rovno na konci roka preuctuje na 710?
Dobrý deň,
v tejto veci by sme Vám odporúčili poradiť sa s účtovným poradcom.