Dobrý deň,
tento rok máme povinnosť auditu, z ktorého vyplýva povinnosť účtovať skladové zásoby spôsobom A. Pri uzávierke skladu som očakávala, že na jednotlivých nákladových účtoch  uvidím text čo na tomto účte bolo účtované, tak ako pri účtovaní spôsobom B. Teda na účte kancelárskych potrieb som videla, že tam boli účtované napr. obálky, papier atď. Pri inventúre účtov som nemala problém zistiť, či na tomto účte je účtované to, čo tam má byť a vôbec čo tam bolo účtované. Aj keď sa hľadal nejaký nákup, hneď sa to dalo vyhľadať. Teraz to tak nie je, pretože uzávierkou sa mi na nákladový účet prenesie iba číslo skladovej karty a názov skladu. Nemá to žiadny informačný charakter.Je to nevypovedajúce aj čo sa týka z pohľadu zákona o účtovníctve. Ako na týchto účtoch máme robiť inventúru? Uvítala by som, keby bol program upravený tak, aby sa pri uzávierke prenášali na jednotlivé nákladové účty kontrétne položky, ktoré sú na výdajkach.

, pridaná odpoveď 22. marca 2021