Dobrý deň,
tento rok máme povinnosť auditu, z ktorého vyplýva povinnosť účtovať skladové zásoby spôsobom A. Pri uzávierke skladu som očakávala, že na jednotlivých nákladových účtoch uvidím text čo na tomto účte bolo účtované, tak ako pri účtovaní spôsobom B. Teda na účte kancelárskych potrieb som videla, že tam boli účtované napr. obálky, papier atď. Pri inventúre účtov som nemala problém zistiť, či na tomto účte je účtované to, čo tam má byť a vôbec čo tam bolo účtované. Aj keď sa hľadal nejaký nákup, hneď sa to dalo vyhľadať. Teraz to tak nie je, pretože uzávierkou sa mi na nákladový účet prenesie iba číslo skladovej karty a názov skladu. Nemá to žiadny informačný charakter.Je to nevypovedajúce aj čo sa týka z pohľadu zákona o účtovníctve. Ako na týchto účtoch máme robiť inventúru? Uvítala by som, keby bol program upravený tak, aby sa pri uzávierke prenášali na jednotlivé nákladové účty kontrétne položky, ktoré sú na výdajkach.
3 odpovede
Dobrý deň pani Kaštánková,
pri uzávierke skladu odporúčame zvoliť spôsob zaúčtovania „Po dokladoch“. Interný doklad bude mať toľko zápisov, koľko bude uzavretých pohybov zo skladu za dané obdobie, pričom v každom riadku tohto účtovného zápisu bude napísané presné číslo uzavretého dokladu. Účtovný stav odkontrolujeme cez menu Prehľady – Kniha analytickej evidencie za príslušný účet. Evidenčný stav odkontrolujeme pomocou obratovej súpisky cez menu Sklad – Skladové karty – Tlač.
Pri uzávierke skladu a zvolení spôsobu zaúčtovania „Po položkách“, interný doklad obsahuje v každom riadku číslo skladovej karty a k nej číslo pohybu.
Dobrý deň,
toto všetko viem. Ja som poukázala na to, že práve v menu Prehľady-Kniha analytickej evidencie na príslušnom účte nie je popis konkrétneho materiálu, ale iba číslo uzavretého dokladu, ktoré mi pri kontrole nič nehovorí. Mala by som takú predstavu, že keď uzavriem sklad, tak uzávierkou sa mi na nákladový účet prenesú všetky položky z výdajky, tak ako sú na nej zaevidované, t.j. s konkrétnym názvom materiálu a nie s číslom skladovej karty.
Dobrý deň,
rozumiem, že by Vám uvedená funkčnosť uľahčila prácu. Vašu požiadavku sme zadali ako námet na vylepšenie programu. Námety od užívateľov evidujeme, analyzujeme a v prípade schválenia zapracujeme do programu. Momentálne Vám nevieme potvrdiť, či dané vylepšenie bude schválené, prípadne kedy bude zapracované. Závisí to od časovej a obsahovej náročnosti, využiteľnosti a prínosu pre užívateľov. Za spoluprácu Vám ďakujeme.