Spoločnosť má dve vzdialené strediská: 1. je odbyt a vystavuje faktúry, 2. je kancelária, kde sa evidujú prijaté faktúry a pokladnič. doklady a zostavuje sa priznanie k DPH. Účtovníctvo potom vedie externá firma. Poraďte, ako v takomto prípade urobiť KV, keď program neumožňuje priame smerovanie OF, DF a PD do KV. Mám všetkých zamestnancov preškoliť na účtovníkov?
1 odpoveď
Dobrý deň,
v prípade správneho nastavenia jednotlivých automatických účtovaní, prostredníctvom ktorých je možné zaúčtovať napr. odoslanú faktúru, došlú faktúru alebo pokladničný doklad, program automaticky zabezpečí aj priame smerovanie týchto dokladov do kontrolného výkazu. Ak Vám program automaticky nedopĺňa oddiely KV DPH do dokladov, je možné si naimportovať štandardné automatické účtovania a predkontácie podľa postupu na uvedenom linku: https://www.kros.sk/tmp/asset_cache/link/0000056562/Import_%B9tandardn%FDch_vzorov_a_predkont%E1ci%ED.pdf. Týmto importom budú Vami upravené alebo vytvorené automatické účtovania a predkontácie vymazané a nahradené štandardnými (nami vytvorenými). V prípade, že nechcete nahradiť všetky automatické účtovania a predkontácie štandardnými, je možné si upraviť iba predkontácie tak, aby sa Vám automaticky dopĺňal oddiel KV DPH. V prípade otázok alebo bližších informácií nás prosím kontaktujte telefonicky na čísle 041/707 10 21.