Dobrý deň
Rád by som sa opýtal ako sa rieši sklad keď máme vlastnú výrobu výrobkov na mieru (rolety, brány). Kupujeme rôzne druhy materiálov od rôznych dodávateľov a vo vlastnej výrobe z toho robíme finálne výrobky. Chcem sa opýtať či mám naskladniť každý druh materiálu ako zvlášť položku? A potom vytvoriť skladovú položku makrokartu a tam zadať z ktorých položiek sa skladá? A na výdajku používať túto mkrokartu? Ak áno tak sa chcem ešte opýtať či sa to dá nastaviť tak aby mi vo faktúre pre zákazníka figurovala iba tá skladová karta (bez rozpísania všetkého materiálu z ktorého sa skladá).
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď
1 odpoveď
Dobrý deň pán Rečný,
ak ide o rovnaký materiál, iba nakúpený od rôznych dodávateľov, a v rôznej cene, môžete ho evidovať na jednej skladovej karte. Iba v prípade, že potrebujete spätne sledovať, od ktorého dodávateľa bol materiál vyskladnený – použitý pri výrobe konkrétneho výrobku, je potrebné evidovať samostatne karty podľa dodávateľov.
Čo sa týka makrokariet, sú vhodné skôr na sériovú výrobu. Uľahčia prácu, ak zloženie výrobku je jednoznačne dané. Pri výdaji výrobku – makrokarty program materiál vyskladní automaticky.
Pri zákazkovej výrobe, kde každý výrobok obsahuje jedinečné zloženie, podľa špecifických požiadaviek zákazníka, odporúčame viesť dva sklady. Jeden materiálový, kde do výdajky uvediete skutočne použité množstvo materiálov a na výdajku môžete uviesť číslo zákazky, či do poznámky číslo objednávky. Na druhom sklade – výrobkovom, prijmete množstvo vyrobených výrobkov, z ktorého budete vyskladňovať na základe fakturácie. Na fakture tak bude len skladová položka – finálny výrobok.
Podrobnejšie informácie Vám radi zodpovieme na hotline linke 041/707 10 21.