Dobrý deň
Prosím aký postup by ste urobili pri nasledovnej situácii?:
Kúpili sme tovar od dodávateľa, za tovar sme zaplatili prevod na účet na základe faktúry, tovar nám následne prišiel. Avšak následne sme zásielku vrátili dodávateľovi (pretože v zásielke chýbalo časť tovaru,tak sme žiadali buď peniaze späť alebo že zásielku vrátime). Dodávateľ nám potom vrátil peniaze späť na účet. Od dodávateľa nemáme žiadny dobropis ani žiaden doklad (iba my sme mu písali list – akoby odstúpenie od zmluvy).
V Alfe máme zaúčtovanú faktúru v záväzkoch a aj výdavok peňazí z bankového účtu. Aký postup zvoliť ďalej? Zaevidovať Pohľadávku (iné pohľadávky)? a následne urobiť príjem na bankový účet od dodávateľa?
Ďakujem
4 odpovede
Dobrý deň,
v tomto prípade by Vám mal dodávateľ vystaviť dobropis. Ak ste platiteľom DPH, aby ste týmto dokladom vyrovnali sumu z pohľadu DPH a aj z pohľadu dane z príjmov.
Ak dobropis nebude doručený, na základe čoho Vám vrátil platbu? Celá táto účtovná operácia to znamená vystavenie faktúry, jej úhrada a následne vrátená platba prebehla v jednom mesiaci?
Dobrý deň
Niesom platcom DPH.
Už zaslali aj Dobropis, teda faktúru so zápornou sumou. Takže už to bude asi jednoduchšie.
Vystavenie FA, jej úhrada a aj vrátenie penazí prebehli v jeden mesiac.
Teda zaúčtujem danú faktúru do záväzkov so zápornou hodnotou a potom zaúčtujem výdavok na bankovom účte s napojením na túto faktúru so zápornou hodnotou?
Ďakujem
Dobrý deň,
presne tak. Došlý dobropis zaevidujte do záväzkov s typom dokladu dobropis a sumu zaevidujte mínusom.
Úhradu zaúčtujte ako Banka – Výdavok. Suma bude zaúčtovaná do rovnakého stĺpca ako ste zaúčtovali došlú faktúru, ale mínusom.