Dobrý deň,
rada by som sa informovala, ako postupovať v nasledovnom prípade. Vediem skladové hospodárstvo v Omege. Zákazník si objedná tovar na dobierku (štandardne vystavím faktúru a výdajku zo skladu). Následne však žiada o výmenu tovaru za iný druh. Ako postupovať pri výmene tovaru tak, aby sa zachovali správne množstvá tovarov na sklade? Je potrebné spraviť zmeny aj vo fakturácii alebo stačí vystaviť príjemku a výdajku na menený tovar? Vopred ďakujem za pomoc!
3 odpovede
Dobrý deň,
ak už bola vystavená a odoslaná faktúra je potrebné k danému vrátenému tovaru vystaviť dobropis cez Fakturácia – Odoslané dobropisy. K danému dobropisu je potrebné na sklade vytvoriť príjemku a daný tovar naskladniť s typom príjmu Príjem vrátené odberateľom. Na nový tovar je potrebné následne vystaviť novú faktúru aj so samostatnou výdajkou.
Ďakujem Vám veľmi za radu! Ešte by som si rada vyjasnila vysporiadanie platby v prípade, že zákazník už za tovar zaplatil (pri preberaní prvotnej zásielky)?
Dobrý deň,
novú faktúru je potom možné uhradiť zápočtom s vystaveným dobropisom cez interný doklad – automatické účtovanie ID – Z – Zápočet.